Vége a T-Mobile-nak

Örülhetnek a mobiltelefonos nagyfelhasználók: a Magyar Telekom korlátlan beszédet és SMS-t kínáló csomagokat ajánl mobil-előfizetőinek Next néven, azaz konkurens csomagokat hoz a Vodafone tavaly bevezetett RED tarifáinak. A két bevezetett csomag közül az olcsóbb, az alap, megegyezik a Vodafone árával (15 990 forint), míg a nagyobb (20 990 forint) egy ezressel olcsóbb a versenytársénál. Itt egy gigával kevesebb adatot kínálnak, mint a Vodafone, igaz, az ügyfél épp egy ezresért rendelhet hozzá plusz egy gigát. Vagyis: fillérre ugyanannyiba kerülnek a csomagok. A Vodafone azonban mindkét csomagnál minden irányba kínálja az ingyenes korlátlan perceket, ez a T-nél csak a magasabb tarifáért jár, az alapcsomagnál hálózaton kívülre csak 100 perc jár a T-nél. A Vodafone-nál viszont egyelőre csak 3G-adatforgalom jár, a T-nél viszont 4G LTE-szolgáltatás.

– Ezrekben vagy tízezrekben mérhető az LTE-felhasználók száma, ha azt feltételezzük, hogy minden iPhone5-felhasználó aktiválta az új szoftvert, amely lehetővé teszi a 4G-s üzemmódot, akkor biztos tízezrekben mérhető – mondta lapunk kérdésére Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója. Bár nem mondta ki, de szavaiból az következik, hogy a Telekom tízezer fölötti iPhone5 készüléket értékesített a hazai piacon. Jelenleg hat gyártó több mint egy tucat készüléke LTE-képes, de a cég arra számít, hogy minden gyártóminden készüléke egy-két éven belül már az új technológiát is használja majd. A Samsung jelezte: a jövőben minden készüléke tudja majd a 4G-adatátvitelt. Ennek jegyében a Telekom a lakossági szegmensben már a kisebb csomagokban, például a Mozaik S csomagtól elérhetővé teszi az LTE-szolgáltatást, sőt a kis- és közepes vállalkozásoknak kialakított ÉnCégem és BusinessNet díjcsomagokban is aktiválják azt. Mindez azt jelenti: a szolgáltató teljesen végzett az új hálózat tesztjeivel, s most már komolyabb tömegű felhasználót mer ráengedni a hatvanmegabites sebességet nyújtó 4G rendszerre. Ezzel párhuzamosan nő az LTE-lefedettség is, lakossági szinten negyven százalékra.

A Magyar Telekom egységesíti márkastruktúráját, azaz minden szolgáltatást Telekomnak hívnak a jövőben, a fogyasztók a T márkával találkoznak majd. Vagyis kivezetik a T-Mobile nevet. A márka majdnem kilenc évig volt jelen a magyar piacon, miután 2004 áprilisában a Westelről T-Mobile-ra váltott a cég.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.