Szabad jelzés a Flirtre
A Magyar Közlönyben megjelent határozat alapján a nemzeti vasút alighanem eredményt hirdethet egyszereplős motorvonattenderén, amelyre kizárólag a kormány stratégiai partnereinek sorába decemberben belépett svájci Stadler Bussnang AG adott ajánlatot. A döntésnek örülhetnek a vasutasok, személyszállító cégüknek ugyanis a beszerzés egyetlen fillérjébe sem kerül, a cechet teljes egészében az Európai Unió forrásaiból állják majd. A papírforma szerint az első szerelvények legkésőbb 2014 derekán érkeznek hazánkba, míg az utolsó egységeket terv szerint 2015 szeptemberében adják át.
A teljes flottából 42 a MÁV-Start logójával közlekedik majd. Ezek beszerzéséhez a kormány döntése alapján a közlekedési operatív program 75,4 milliárd forintja használható fel. További hat, 10,7 milliárd forintból vásárolt szerelvény a GYSEV-hez kerül. Az új, kétszáz fix ülőhelyes vonatok a MÁV hálózatán sokfelé szerephez juthatnak. A MÁV-Starthoz érkező első 16 szerelvényt a még villamosításra váró Budapest–Esztergom-vasútvonalon állítanák szolgálatba.
A Stadler ajánlata szerint az új vonatok főbb paramétereikben nem térnek majd el a hazánkban már futó Flirt szerelvényekéitől. A legnagyobb újdonság az lesz, hogy minden egységet felszerelnek az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer második szintjének a használatához szükséges fedélzeti berendezésekkel. A határozatból kiderül: a GYSEV további 220 millió forint uniós támogatást kap, amiből Sopron és Szombathely vasútállomásán kormányablakot nyitnak.