Fuvarbénító taxisvita a reptéren

Megmozdulást tartottak a taxisok péntek este a ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnél, mert mint mondták, nem megoldottak megnyugtatóan számukra a fuvarozás körülményei. A Budapest Airport (BA) partnere, a Főtaxi szerződéses vállalkozóinak egy köre és alkalmazottjai tartottak akciót.

Az alapötlet az volt, hogy este 6 órától éjfélig nem jelentkeznek be a reptéri fuvarra: így olyan helyzetet idéznek elő, hogy a reptérnél kialakított drosztra ugyan változatlanul be tudnak állni a vállalat – demonstrációban nem részt vevő – autói, ám a reptéri fuvarra bejelentkező kevesebb sofőr miatt kevesebb autó tudja kiszolgálni az utasok igényeit. Lapzártánkkor azonban a Főtaxi tájékoztatása szerint nem volt fennakadás a forgalomban.

Hasonló akciót múlt pénteken is tartottak. Azt sikeresnek tekintették a maguk szempontjából: szerintük esetenként 30-35 perces várakozási idő is kialakult Ferihegyen. A Főtaxi szóvivője, Vízy András lapunknak erről azt mondta: nem volt utastorlódás. Szerinte a várakozási idő sem növekedett olyan mértékben, amely meghaladta volna a Budapest Airporttal kötött szerződésben vállaltakat.

Tájékoztatása szerint 3-8 percet kellett várniuk az utasoknak – ez esetenként 10 perc is lehetett, ami a nyári, jóval erősebb forgalom mellett megszokott időnek mondható. (Ezzel kapcsolatban a Budapest Airportot is megkérdeztük, ahol szintén azt jelezték, nem volt torlódás a taxiszolgáltatás esetében.) A demonstráció szervezői szerint be kellene fagyasztani a taxisok számát a társaságnál, mert egy fuvarozóra egyre kevesebb utas jut. A reptéren dolgozó kollégáknak több alkalommal is 3-4 órát kellett várniuk egy-egy fuvarra – állítják.

Vízy András erre úgy reagált, hogy ez csupán a téli menetrend idején, és akkor sem mindennap felelhet meg a valóságnak. Abban az időszakban fordulhat elő ilyesmi, amikor lényegesen kevesebb járat érkezik Magyarországra. A Főtaxinál úgy látják egyébként, hogy dinamikusan növekszik az egy taxira eső fuvarszám. A megmozdulásban részt vevők a létszámról mindenképpen egyeztetni szeretnének a vállalat vezetőivel. Mint ahogy arról is, hogy a fuvardíjat kártyával rendező utasok által kifizetett pénzt ne csak havonta egyszer, hanem gyakrabban is fel tudják venni. A taxisok úgy vélik továbbá, hogy a reptéren a Főtaxi sofőrjeit és szolgáltatásait a hiénák elől védő „marketingcsapat” nem működik megfelelően, amin változtatni kell.

A szóvivő erről úgy vélekedett, hogy az egyéni vállalkozókkal történt megállapodás alapján minden egyes tranzakció után mindenki azonnal a saját számlájára kapja a kártyás fizetés után befolyó pénzt. Azoknak, akik alkalmazottként dolgoznak alvállalkozóknak, havonta két alkalommal van módjuk pénzt felvenni: 15-én és hónap végén. Ez – a Főtaxi szerint – az alvállalkozók döntése miatt alakult így. A marketingcsapattal kapcsolatban Vízy András kifejtette: a BA területén a szerződés szerint ez az egység ad legális utastájékoztatást arról, hogy a hivatalos szállítópartner a Főtaxi Zrt.

A szóvivő kiemelte, hogy mindez a Főtaxi részéről a szerződött partnerek érdekében nyújtott pluszszolgáltatás. Mindezeken fölül a taxisok a vállalkozói szerződéseken is javítani szeretnének. Úgy érzik, könnyen kiszolgáltatott helyzetbe kerülhetnek. A szervezők azt mondják, hogy ezekről a kérdésekről egyeztetni próbálnak a Főtaxi vezetésével, ám eddig nem kaptak érdemi választ. Amíg ez nem történik meg, addig péntekenként folytatják akciójukat – tették hozzá.

Utasra várnak – vár az utas
Utasra várnak – vár az utas
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.