Paprika helyett Mercedes

A Mercedes CLA lesz Magyarország legmenőbb exportcikke – bizonygatta a modell sorozatgyártásának megkezdése alkalmából Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója.

A hét elején a 2008-as Forma–1-es világbajnok is kipróbálta az új Mercedest. A McLarentől a Mercedes AMG Petronashoz átigazolt Lewis Hamilton Stuttgartban találkozott a sportrészleg munkatársaival, megnézte a motorgyárat és a múzeumot, aztán beült a fehér CLA-ba: dicsérte szép formáját, jónak találta a futóművet, olyannyira, hogy vezetés közben olykor csak három ujjal irányította a kocsit.

Orbán Viktor tegnap remekül kormányzott, miután Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary igazgatója köszöntötte (először magyarul) a meghívottakat, a 6-os gyártósoráról 11 óra 14 perckor legördült az ezüst színű JOB# 1 jelzésű autó a volánnál a miniszterelnökkel és Dieter Zetschével. Az igazgató beszédében emlékeztetett, hogy a típus gyártása 500 munkahelyet teremt, a gyár pedig több mint háromezer embernek ad munkát.

A német topmenedzser egészen odáig ment, hogy már nem a paprika Kecskemét jelképe, hanem a Made in Hungary feliratot viselő Mercedes, amely csúcsminőségű autó, ráadásul a tervezettnél alacsonyabb költséggel és nagyobb mennyiségben gyártják. A CLA nem csak a profit miatt számít a cégnek: a tervek szerint 2020-ra a Mercedes világelső lesz a prémium autók között. „Jó úton haladunk közös célunk megvalósítása felé, hogy Kecskemét a magyar járműipar központjává váljon” – öntötte mindezt udvariaskodó formába a vezérigazgató.

Orbán Viktor sem maradt adós a nagy mondásokkal: neki a kocsiról az erős, a szép és a vonzó szavak jutottak eszébe, vagyis – ahogy mondta – a Mercedes olyan, mint Magyarország. A kormányfő a ceremónia után az üzem 3-as pontjánál asszisztált egy fehér CLA ülésének beszerelésénél – a munka minőségét a német vezetők nem értékelték. A magyar és a németmentalitás nagyon jól kiegészíti egymást – csatlakozott az udvarias mondásokhoz Frank Klein, aki szerint a magyar munkatársak megfelelő képzettsége nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy az itt készülő autók a megszokott Mercedes-csúcsminőséget nyújtsák.

Elegánsan nem tette hozzá, hogy a megfelelő képzettségről a konszern maga gondoskodik a legtöbb munkás esetében. A CLK-ba 25 magyar beszállító alkatrészeit szerelik be, a tavaly március óta gyártott B osztály pedig tizenhét cégnek ad megrendelést. A gyár indulása óta 40 ezer B osztályos autó készült el. A Daimler Benz 2008. június 18-án jelentette be, hogy több helyszín közül Kecskemétet választotta új gyárának felépítésére, és a magyar kormánnyal 2008. július 23-án írták alá az egyetértési megállapodást a 800 millió eurós beruházásról, az évi 125 ezres kapacitású autógyárról. A 441 hektárnyi területen felépített komplexumban a termékválasztékkal együtt a kapacitás is folyamatosan bővül.

Az idei terv 100 ezernél több autó, ennek 60 százaléka már CLA lesz. Az idén napi háromszáz autó gördül le a magyarországi Daimler gyár szalagjáról. Az első autó a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálaté lesz. A modellnek még nincs hivatalos magyarországi ára, a német piacon a legolcsóbb változat 28 977 euróba (8,5 millió forint) kerül. Információink szerint Kecskeméten újabb modellek bevezetése várható. Egyelőre álcázó matricával, de már közúton tesztelik a négykerékhajtású CLA modellt.

A közel hárommilliós magyarországi személyautóparkban a KSH adatai szerint 55 ezer Mercedes márkájú autó szerepel, ezek átlagkora 13,5 év. 2012-ben 1111 Mercedes személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, a Kecskeméten is gyártott B osztályból itthon 264 kelt el.

Nyáron indul az új Audi-gyár

Legjobb évét zárta az Audi Motor Hungaria: a 8663 munkatársat foglalkoztató cég 2012-ben 1,9 millió motort szerelt össze, ami harmincezerrel több az előző évinél. – A világ legnagyobb motorgyáraként erősítettük meg pozícióinkat a piacon – mondta Thomas Faustmann ügyvezető igazgató. Az Audi Hungariánál tavaly 33 553 autó készült, ebből 16 940 TT Coupé, 4940 TT Roadster, 8089 Cabriolet, 3433 pedig RS3 Sportback volt.

A próbaüzem után az eredeti ütemterveknek megfelelően nyár elején indul az új gyárban a teljesen új A3-as modell gyártása, a limuzint a sanghaji nemzetközi autószalonon mutatják be. Az Audi Hungariánál tavaly tizenegy új motorvariáns sorozatgyártását indították el. 2012-ben adták át a kísérleti motorgyártó központ új épületét is. Júniusban elkészült a kétmilliomodik hathengeres dízelmotor a győri vállalatnál, a nyolchengeresek közül pedig a félmilliomodikat is összeszerelték. (H. F.)

A miniszterelnök peckesen kormányozta le a szalagról a CLA-t, amely a Daimler vezére szerint Kecskemét új jelképe lesz
A miniszterelnök peckesen kormányozta le a szalagról a CLA-t, amely a Daimler vezére szerint Kecskemét új jelképe lesz
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.