A Facebook árbevételt keres
A hírre a cég részvényei emelkedni kezdtek, ám később a tőzsdei mámor alábbhagyott. Ez nem csökkenti a fejlesztés jelentőségét, amelyről a techvilágban immár azt jósolják: végre jön egy cég, amely a keresés és az internetes reklámok terén meg tudja törni a Google hegemóniáját.
Ebbe már sokak bicskája beletört, beleértve a Microsoftot is, amely a Binggel és a Yahoo!-val akarta befogni a Google-t. A Facebook jelenlegi keresője egyébként elmaradott. Az új, amelyet egyelőre csak kiválasztottak tesztelhetnek, nemcsak a saját belső tartalmait indexeli és teszi kereshetővé, hanem majdnem a teljes webet használja arra, hogy a felhasználók kérdéseire választ adjon. Zuckerberg nem ígér csodát: nem teljes értékű keresőt kívánnak fejleszteni, hanem tömegigényeket kiszolgálni.
Jelenleg a Google az évi 40 milliárd dolláros árbevételének tetemes részét a keresőn belüli hirdetésekből szerzi, ezekből tavaly 75 százalékos piaci részesedése volt. A Facebook az utóbbi időben egyébként elmozdult a hirdetések felé, pénzzel bárki nyomatékosíthatja posztjait, valódi kampányokat lehet rajta futtatni, méghozzá sok esetben mérhető módon. Vagyis a Facebook már ma is valós alternatívája a Google-hirdetéseknek, ez pedig a graph searchcsel csak erősödik. Ezen a felületen a hirdető egyszerűbben, hatékonyabban és a célcsoportra szűrten tud üzeneteket eljuttatni valós időben.
A Google sem tétlenkedik: a statisztikai alapú keresési folyamatát személyre szabott, intelligens algoritmusokkal támogatott, relevanciákat kereső szolgáltatást fejleszt. A Google+ és a Google Now lényegében ugyanez a koncepció, mint a Facebook Graph. De melyiket szeretik majd a felhasználók? (