Ismét két műszakos termelés Esztergomban
A fő exportpiac és a hazai igények visszaesése miatt tavaly két hónapon át lassították a termelési tempót Esztergomban, a Magyar Suzukinál. Az évi 300 ezres kapacitású, tavaly 155 ezer autót gyártó cégnél novemberben kettőről egyre csökkentették a műszakok számát, de ahogy akkor Hisahi Takeucsi vezérigazgató érdekllődésünkre elmondta, az ideiglenes döntés a dolgozók alapfizetését nem érintette.
Sem akkor, sem idén nem bocsátottak és bocsátanak el senkit a 3100 dolgozóból – erősítette meg Ruska Viktória szóvivő –, mert a 2013-as év újdonságainak is köszönhetően ismét felpörög a tempó.
Januárban újra két műszakban termelnek, és idén már 180 ezer autó készül Esztergomban. Ez jó hír a dolgozóknak, ahogy az is, hogy a nyári leálláskor egy teljesen új modell gyártására állnak át, erre 200 millió eurót költenek. Esztergomban 1991 óta csaknem másfél milliárd eurót ruházott be egyetlen európai gyártóbázisába a japán Suzuki Motor Corporation. A magyarországi telephely szalagjairól húsz év alatt 2,2 millió Suzuki, Subaru, Fiat, Opel és Vauxhall jelvényes autó gördült le.
Az idén gyártásra kerülő S-Cross jelzésű tanulmánymodellt (képünkön) tavaly ősszel mutatták be a párizsi nemzetközi autószalonon. A divatos fazonú szabadidő-autók – amelyek közé a S-Cross is tartozik – az egyébként 10 százalékkal visszaeső európai piac legdinamikusabban –egy év alatt 34 százalékkal – bővülő szegmense, melyben hosszabb távon is nagy lehetőséget és évi egymilliós eladást jeleznek az autógyártók. A Suzuki ősztől forgalmazza majd az SX4-es utódját, az S-Crosst.