Enyhe javulás az év végén
Tavaly az utolsó negyedévében, ha minimális mértékben is, de emelkedett a GfK Hungária komplex fogyasztói bizalom indexe (FBI) s vele együtt a vásárlási hajlandóság indexe (VHI), valamint a fogyasztói várakozások indexének (FVI) értéke is.
Az FBI egyetlen pontnyit kúszott feljebb a harmadik negyedévhez képest, és 2012 decemberében 127,8 ponton állt, a VHI 0,2 pontos emelkedéssel 110 pontra, míg a FVI két ponttal 143,8 pontra nőtt. Kozák Ákos, a GfK igazgatója ugyanakkor kifejtette: nem hiszi, hogy a mostani enyhe javulás az elmúlt időszakok gyenge trendjének megfordulását vetítené előre. Véleménye szerint a pozitív elmozdulás abból fakad, hogy a fogyasztók az idén sem számítanak helyzetük javulására, s beletörődtek a nehézségekbe, berendezkedtek egy az adott körülmények között megvalósítható életformára. Ezenfelül már bárminemű további megszorítás elmaradását is pozitívumként élik meg – mondta –, s ez tükröződik a számokban.