Vodafone: felelősség a társadalomért

Mobilszolgáltatóként a Vodafone Magyarország arra törekszik, hogy minél magasabb színvonalon, felelősen, etikusan és fenntarthatóan tegye elérhetővé ügyfelei számára az egymással való kommunikáció lehetőségét.

A korábbi évek gyakorlatához hasonlóan a Vodafone Magyarország Zrt. idén is elkészítette a 2011/2012-es pénzügyi évet érintő jelentését vállalati felelősségvállalási (CR) gyakorlatáról, működésének gazdasági, környezeti és társadalmi eredményeiről, hatásairól.

„Felelősen és etikusan működő vállalatként kötelességünknek érezzük, hogy a globális gazdasági, társadalmi és környezeti kihívásokra mobil kommunikációs szolgáltatásainkon keresztül helyi szinten is megoldásokat adjunk. Elkötelezettségünket mutatja, hogy immáron ötödik alkalommal adjuk ki vállalati felelősségvállalási jelentésünket, azaz törekvéseinket egy határozott stratégia mentén hajtjuk végre. Sikerünkre jó példa, hogy miközben folyamatosan fejlesztjük hálózatunkat és bővítjük szolgáltatásaink körét, csökkenő tendenciát mutat a vállalat környezetterhelése, és mobiltechnológiai megoldásainkkal támogatást tudunk nyújtani például a párkapcsolati erőszaknak kitett nőknek is” – mondta el Diego Massidda, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója a jelentés kapcsán.

„A vállalatok egyre több érdekelt csoportja, érintettje számára fontos a pénzügyi átláthatóságon kívül a nem pénzügyi teljesítmény” – mondja Szabó István, a KPMG Tanácsadó Kft. projektvezetője.

A jelentésben megfogalmazott legfontosabb eredmények egyike a hálózatmodernizációhoz kapcsolódik. A 2011/2012-es pénzügyi évben végrehajtott hálózatmodernizáció amellett, hogy olyan hátrányos helyzetű településeket és társadalmi csoportokat is bekapcsol a gazdaság és a társadalom vérkeringésébe, amelyeknek erre korábban nem volt közvetlenül lehetőségük, jelentős energiamegtakarítást tesz lehetővé, amelynek révén nagyban csökken a vállalat szén-dioxid-kibocsátása.

A környezetterhelés csökkentését szolgálja a nemzetközi ökotermék-besorolási rendszer hazai bevezetésének előkészítése is, amellyel a Vodafone ügyfelei már nemcsak ár, tudás és dizájn alapján, hanem az adott termék környezeti hatása szempontjából is tudnak választani. A társadalmi ügyekre és problémákra történő figyelemfelhívás eszköze a Vodafone Főállású Angyal programja, amely három pályázó számára biztosítja, hogy egy éven át a közjó érdekében végzett tevékenységre koncentrálhassanak.

A közbiztonság javítását segíti a NANE (Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen) egyesülettel együtt indított kezdeményezés, a Vodafone a Nők Biztonságáért program. Ennek keretében Budapest két kerületében olyan mobil vészjelző készüléket osztottak ki párkapcsolati erőszaknak kitett nőknek, amely veszély esetén közvetlenül riasztja a rendőrséget. Jelenleg 21 készülék van használatban, és eddig hat éles riasztást adtak le rajtuk.

Az önkéntesség a vállalati kultúra szerves részévé vált az elmúlt években. A munkatársak kezdeményezésére az elmúlt évben 26 projekt valósult meg, amelyekben a Vodafone 307 munkatársa vett részt 2044 órában. A többnyire gyermekekkel kapcsolatos projektek között szerepelt gyermektábor és iskolaudvar felújítása, de állatmenhely rendbetételére is sor került.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.