Rövidül a fehérvári gyors menetideje

A Déli pályaudvarról induló vonatok 46 perc alatt leérnek majd Székesfehérvárra – legalábbis ez remélhető attól az 54,8 milliárd forintos beruházástól, amelynek keretében korszerűsítették a Tárnok és Fejér megye székhelye között húzódó 43 kilométeres pályaszakaszt a hozzá kötődő kiszolgáló létesítményekkel együtt. A kétvágányú vasúti pálya átépítése 16 települést érintett. Kápolnásnyéken új állomásépület, Velencén, Velencefürdőn és Agárdon új megállóhelyek épültek. A megújult vasútvonalon a vonatok óránként 100-120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek. Kivétel ez alól éppen a kápolnásnyéki állomás, ahol Völner Pál infrastruktúráért felelős NFM-államtitkár és Dávid Ilona MÁV elnök-vezérigazgató (képünkön középen) közösen adta a megújult pályaszakaszt, s ahol szerelvényeknek 80 kilométeres sebességre kell lassítaniuk.

A beruházás azonban az átadással még nem zárult le, legalábbis több alvállalkozó is fut még a pénze után, bármennyire is kifizette a fővállalkozónak a felújítás 54,8 milliárd forintra rúgó számláit a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A Szentesi Vasútépítő Kft. vezette, a Nyugat-magyarországi Vasútépítő Kft.-vel, a Közgép Zrt.-vel és a Kelet Út Kft.-vel felálló konzorcium alvállalkozói láncának legvégén még mindig vannak pénzükre váró cégek.

Lapunk értesülése szerint a székesfehérvári városi bíróság jövő hétfőn tárgyalja a gárdonyi vasútállomás területén kábelalépítmények építésébe bedolgozó, hoppon maradt cégek ügyét. A régóta húzódó történet kapcsán tavaly év végén elindult bírósági eljárás tétje mintegy 50 millió forint.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.