Leállás áramszünet miatt

Ma délelőtt tízkor nyit ki a ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér – legalábbis ezzel számoltak a Budapest Airport szakemberei lapzártánk idején. A repülőtér illetékesei arra kérik az utasokat, hogy ne menjenek ki a repülőtérre, hanem először vegyék fel a kapcsolatot azzal a légitársasággal, amelyiktől a jegyet vásárolták.

Tegnap déltől a teljes repülőtéri szolgálat dolgozott a hiba elhárításán, amely lényegében megszüntette az irányítótorony áramellátását, így a reptér nem tudta biztosítani a többi között a gépeknek a földi navigációját, a közelkörzeti irányítást, a meteorológiai adatokat, így a nemzetközi repülőtér teljes bezárására kényszerültek. Összesen 36 érkező és 44 induló járat volt érintett az ügyben. Úgy tudjuk, hogy egy hőcserélő fizikai sérülése miatt vízbe kerültek azok a rendszerek, amelyek a nagyfeszültségű bejövő áramot transzformálják 380 voltossá, amekkorával a torony dolgozik.

A hibaelhárítás azért hosszadalmas, mert ki kell szárítani azokat a helyiségeket, ahol a meghibásodott elektromos berendezések állnak, s meg kell győződni a stabil működésről. A lezárás idején Budapestre tartó repülők Bécsben és Pozsonyban landoltak, az utasok ott várták a helyzet tisztázását. Pozsonyból rendkívüli buszjáratokat indítottak a magyar fővárosba a légitársaságok. A Ryanair Párizs Beauvois repülőteréről érkező járatnak azonban nem volt elegendő üzemanyaga ahhoz, hogy kitérőt tegyen, s a kevés üzemanyagra hivatkozva elsőbbségi leszállást kért.

A szabályok szerint 30 percnél kevesebb repülésre elegendő kerozin esetén kérhet ilyet. A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége szerint a repülőtér műszaki okok miatt történt bezárása vis maiornak számít. A vonatkozó rendelet kimondja, hogy a légitársaság nem köteles kártérítést fizetni, ha bizonyítani tudja, hogy a járat törlését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.