Dióhéjban

MÁV: színes városok

A májusban elkészült kelenföldi aluljáró után a rákoshegyi vasúti gyalogos-aluljáró is új, festményszerű arculatot kapott a MÁV Zrt., az Ashoka – Fiatalok a változásért program és a Színes Város Csoport közötti partnerség keretében. Civilek és diákok közreműködésében két héten keresztül készítették az alkotást, ezt több hónapos előkészítő munka előzte meg. Az összefogásból a MÁV dolgozói is kivették a részüket: eltávolították a falfirkákat, fehérre alapozták a felületeket. A vasúttársaság további vasútállomásokon is tervez hasonló együttműködést.

Adományvonal 2013

A Telekom által működtetett Adományvonal mára szinte fogalommá vált: a kezdeményezés mindenki számára lehetővé teszi, hogy személyesen is hozzájáruljon fontos, társadalmi szintű problémák megoldásához. A Telekom hello holnap! Adományvonal pályázatára november 22-ig várta a vállalat a civilszervezetek jelentkezését. A nyertes szervezetek – egy évben összesen hat – két hónapon keresztül lehetnek kedvezményezettek: az Adományvonal hívásával összegyűlő összeg az adott időszakban az ő céljaikat támogatja. A Telekom a hívószám biztosításán túl társadalmi célú tévéreklámok, valamint online hirdetések elkészítésével és médiavásárlással járul hozzá, hogy minél több segíteni akaró emberhez jusson el a támogatottak üzenete.

Fontos változást jelent az eddigiekhez képest, hogy a megszokott szám helyett 2013 januárjától – a szabályozásnak megfelelően – már kizárólag csak az új, hosszabb számon hívható az Adományvonal: ez a 13-688. A hello holnap! Adományvonal pályázatára olyan programokat várnak, amelyek fókuszában elsősorban a fenntarthatósággal kapcsolatos témák állnak, különös tekintettel a társadalmat leginkább érintő kérdésekre, mint például a gyermekek egészségét, oktatását érintő kérdések, az esélyegyenlőség vagy az önkéntesség. A Telekom megítélése szerint az e területeken dolgozó nonprofit szervezetek tehetik a legtöbbet az egész társadalomért, az ő munkájuk támogatásával érhető el a legjelentősebb pozitív változás.

Új IKEA-stratégia

Bemutatkozott az IKEA-csoport új és ambiciózus fenntarthatósági stratégiája, az Emberek és környezet plusz. A stratégia szerves részét képezi az IKEA-csoport hosszú távú növekedési irányának, és a vállalat régi időkre visszanyúló fenntarthatósági munkájára alapozva határoz meg új célokat és intézkedéseket 2020-ig. Az Emberek és környezet plusz három fő területre összpontosít: emberek millióinak kívánja megmutatni és lehetővé tenni, hogy fenntarthatóbb életet élhessenek otthonaikban, olyan termékeken és megoldásokon keresztül, melyek segítségével a vásárlók pénzt takaríthatnak meg – kevesebb energia és víz felhasználása és a hulladék mennyiségének csökkentése által. Fontos célkitűzés a külső energia- és erőforrásoktól való függetlenség, amelynek keretében 1,5 milliárd eurót fektetnek nap- és szélenergia-projektekbe. Folyamatos termékfejlesztéssel igyekeznek fenntarthatóbbá tenni termékeiket, ezért minden fontosabb lakberendezési alapanyagukat – köztük a csomagolást is – igyekeznek megújuló, újrahasznosítható vagy újrahasznosított forrásból biztosítani.

A Budapest Bank Budapestért

A Budapest Bank Budapestért Alapítvány 2012 második félévi pályázati időszakának eredményhirdetésén a kuratórium 65 pályázót – 38 nonprofit szervezetet, 15 magánszemélyt, 7 műemlék jellegű épületet és 5 egyéb szervezetet – részesített összesen 15 millió forint vissza nem térítendő támogatásban. Az alapítványt a Budapest Bank 1991-ben azzal a céllal hozta létre, hogy a 100 millió forintos alaptőke hasznosításával hozzájáruljon a fővárosi civil társadalom fejlődéséhez, szellemi és kulturális értékeinek megőrzéséhez és gyarapításához, valamint a város épített és természeti értékeinek megóvásához.

A Mol újabb bringaprogramja

Az állami gondozásban élő és veszélyeztetett gyerekeket támogató Ágota Alapítvány közvetítésével 50 biciklit ajándékozott a Mol gyermekotthonoknak. A Mol bringaPROGRAM-ja nagy sikerrel segítette a biciklistákat a nyáron az egész országban. A 125 benzinkúton működtetett bringaPONTokon túl több fesztiválon is ingyenszervizt és tanácsadást nyújtott a bringásoknak, illetve ingyenes biciklikölcsönzéssel is kedveskedett a kerékpárosoknak. Ezeket a fesztiválokon nagy sikerrel használt, kiváló állapotú, folyamatosan szervizelt, alig pár hónapos bicikliket adományozta most a Mol az Ágota Alapítványnak. Az összesen 50 kerékpár az alapítvány közvetítésével Pest, Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar, Békés és Csongrád megyei gyermekotthonokba kerül szétosztásra.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.