A kékgazdaság
A szokásos évi konferencián Takács Júlia, a CSRHungary ügyvezető igazgatója szerint a 2008-as válság utáni új modell versenyképesebb lesz, ha a cég a társadalmi igényeket is figyelembe veszi. Matthias Narr, a SAM Group fenntarthatósági vezetője kiemelte: a cégek járnak elől a módszertan tekintetében. Egy cég piaci értékének a vizsgálatakor megnőtt az immateriális javak szerepe. Ma már mindössze 20 százalék a materiális javak aránya egy cég piaci értékében.
Murányi László, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója kiemelte, a szövetkezeti hagyományoknak köszönhetően a lakóhelyhez közeli boltokra épülő üzletlánc fontosnak tartja a szűkebb és tágabb működési környezete társadalmi és gazdasági értelemben vett építését, és hagyományosan aktív szerepet vállal a helyi közéletben.
A Pécsi Tudományegyetem két vezetője (dr. Szűcs Krisztián és Bedő Zsolt (Közgazdaság-tudományi Kar) pedig egy új szemléletmódot takaró koncepciót, a kékgazdaságot mutatta be: a lezárt kis ciklusok helyett a természetből vett rendszereket kell példaként tekintenünk.