Mindig a kereskedők járnak jól
Ingyen jutnak vagyonokat érő fogyasztói bázisokhoz a pontgyűjtő kártyás cégek, miközben a vásárlók kétes minőségű ajándékokat kapnak, és a költések kevesebb mint egy százalékát kapják vissza – állítja a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE).
A pontgyűjtő kártyákkal végzett teszt eredménye szerint az utóbbi években Magyarországon a kasszákban otthagyott összeghez képest a visszatérítés vagy juttatás aránya többnyire jóval 1 százalék alatt van a hűségkártyáknál.
Ahhoz, hogy 1000 forintnyi ajándékot kapjunk, a Tescónál 200 ezer forintot kell otthagyni, az Agipnál 88 ezer forintot, a Brendonnál 50 ezer forintot, az Auchannál 70-90 ezer forintot, a SuperShop kártya különböző partnereinél pedig, amelyek a pontokat is másképp váltják be, több mint 200 ezer forintot fizetünk ezer forint értékű ajándékért – mondják kalkulációjuk alapján az egyesületnél.