Versenybe száll a Magyar Posta

A liberalizációra készülő Magyar Posta annyira piaci cég akar lenni, hogy postahivatalait már csak postahelyként szabad említeni. A cég vezetése látszólag biztos benne, hogy felkészültek a küszöbön álló liberalizációra.

Az új postatörvény hatálybalépése és az50 grammalatti levelek piacának szabaddá válása miatt „sokkot okozó” változásokra így nem számítanak. A vállalat árbevételének mintegy 70 százalékát évek óta piaci viszonyok között működő szolgáltatások termelik meg. Januártól csupán az üzleti levelek egy részét oszthatja újra a már sokszereplős postai piac.

Ezzel együtt a posta a versenykörülmények közé kerülő harminc százalék megőrzéséért is sokat tett. Geszti László vezérigazgató a piacaik megtartását szolgáló beruházások sorában említette az elektronikus postaközpont kialakítását, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szomszédságában felépült küldeményátrakó központot. De hozzájárul majd a posta pozícióinak megtartásához az is, hogy a társaság beszállt az e-kereskedelembe, új csomagfelvevő helyekkel bővítette hálózatát. A posta szeretné visszaszerezni pozíciót a hírlapkézbesítés piacán is. Február 1-jén megkezdik saját hálózatuk árus nagykereskedelmi kiszolgálását. A postahelyeket 2013 első fél évében egységes informatikai hálózatba kapcsolják. Ami lehetővé teszi a sárgacsekkes-befizetések azonnali átutalását. Mi több, a rózsaszín csekken befizetett 5 és 200 ezer forint közti összegek átutalását a társaság akár egy órán belül is vállalja.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.