Kisajtolják a kártérítést a fapadosokból
Nekik segít egy a régióban egyedülálló szolgáltatás, amely sikerdíjért cserébe leveszi az utasról a jogi procedúra terhét és költségeit is. Sok „fapados utasnak” lehet ismerős a szituáció: tudja, hogy járna neki kártérítés, de a légitársaság nevetséges indokkal utasítja el a jogos igényét. Pedig az uniós szabály egyértelmű: késés és járattörlés esetén távolságtól függően 250–600 euró kártérítés jár az utasnak. A technikai ok nem mentesíti a cégeket, de a szélsőséges időjárás igen. Iparági becslések szerint a járatok fél százalékánál fordulhat elő olyan eset, amely kártérítési kötelezettséget von maga után.
Egy új magyar vállalkozás, a Flight Refund olyan online szolgáltatást indított, amely gyors és hatékony segítséget nyújt az utazóknak a kártalanítási folyamat lebonyolításában. Az utas egy adatbázisból ki tudja keresni, hogy járatára vonatkozhat-e kártérítés, s ha igen, a Flight-refund.eu oldalon pár perc alatt kitölthető űrlapon bejelentheti a kárigényét. A Flight Refund ekkor felveszi a kapcsolatot a légitársasággal, és a kártérítés megfizetésére szólítja fel. A bejelentés és a kártalanítási folyamat az utas részéről kockázatmentes, mivel az utasnak kizárólag sikeres végkimenetel esetén kell sikerdíjat fizetnie. A céget hazai magánszemélyek alapították és működtetik. (V. G. G.)