Megakadhat az útdíjtender
A társaság azt vitatja, hogy az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. jogszerűen járt-e el, amikor hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a megtett úttal arányos tarifák alapján számlázó elektronikus útdíjrendszer (UD) kiépítésére. Ha kérelmüket a KD megalapozottnak találná, harminc, rosszabb esetben akár hatvan nappal is késleltethetné a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsikat sarcoló díjrendszer tenderét. Márpedig ez feltehetőleg egyet jelentene az ÁAK tenderének bukásával.
![Elektronikus útdíj-ellenőrző rendszer a német autópályán Elektronikus útdíj-ellenőrző rendszer a német autópályán](/data/cikk/1/33/91/95/cikk_1339195/780291.jpg)
Az ország mintegy 6300 kilométer közútján, autópályákon, autóutakon és főutakon egyaránt működő díjszedő és ellenőrző rendszer kiépítésére ugyanis rendkívül kevés az idő, annak 2013. július 1-jén már üzemelnie kell, hogy hozni tudja a 75 milliárdra tervezett éves bevételt. Ehhez viszont legkésőbb december elején meg kell kötni a szerződést a nyertessel.
Egyelőre nem lehet tudni, a Campo Consulting jogszerűen fordult-e a KD-hez. A társaság nevét ugyanis hiába keressük az ÁAK-nál regisztrált nyolc pályázó között, igaz, konzorciumi tagként indulhatott. Ám ha a cég nincs szövetségben senkivel, azaz külsős, akkor a KD egyetlen tollvonással elutasíthatja keresetét, és az útdíjtender mehet továbbra a maga útján.