Megakadhat az útdíjtender
A társaság azt vitatja, hogy az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. jogszerűen járt-e el, amikor hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a megtett úttal arányos tarifák alapján számlázó elektronikus útdíjrendszer (UD) kiépítésére. Ha kérelmüket a KD megalapozottnak találná, harminc, rosszabb esetben akár hatvan nappal is késleltethetné a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsikat sarcoló díjrendszer tenderét. Márpedig ez feltehetőleg egyet jelentene az ÁAK tenderének bukásával.
Az ország mintegy 6300 kilométer közútján, autópályákon, autóutakon és főutakon egyaránt működő díjszedő és ellenőrző rendszer kiépítésére ugyanis rendkívül kevés az idő, annak 2013. július 1-jén már üzemelnie kell, hogy hozni tudja a 75 milliárdra tervezett éves bevételt. Ehhez viszont legkésőbb december elején meg kell kötni a szerződést a nyertessel.
Egyelőre nem lehet tudni, a Campo Consulting jogszerűen fordult-e a KD-hez. A társaság nevét ugyanis hiába keressük az ÁAK-nál regisztrált nyolc pályázó között, igaz, konzorciumi tagként indulhatott. Ám ha a cég nincs szövetségben senkivel, azaz külsős, akkor a KD egyetlen tollvonással elutasíthatja keresetét, és az útdíjtender mehet továbbra a maga útján.