Megakadhat az útdíjtender

A Campo Consulting Hungária Zrt. megtámadta a 42 milliárd forint keretösszegű útdíjtendert a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KD) – értesült lapunk.

A társaság azt vitatja, hogy az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. jogszerűen járt-e el, amikor hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a megtett úttal arányos tarifák alapján számlázó elektronikus útdíjrendszer (UD) kiépítésére. Ha kérelmüket a KD megalapozottnak találná, harminc, rosszabb esetben akár hatvan nappal is késleltethetné a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsikat sarcoló díjrendszer tenderét. Márpedig ez feltehetőleg egyet jelentene az ÁAK tenderének bukásával.

Elektronikus útdíj-ellenőrző rendszer a német autópályán
Two trucks pass a German truck toll station at a highway near Munich, November 7, 2008. The German truck toll will raise from 13.5 to 16.3 Euro cent on average in 2009, the German upper house of parliament decided on Friday. REUTERS/Alexandra Beier (GERMANY)

Az ország mintegy 6300 kilométer közútján, autópályákon, autóutakon és főutakon egyaránt működő díjszedő és ellenőrző rendszer kiépítésére ugyanis rendkívül kevés az idő, annak 2013. július 1-jén már üzemelnie kell, hogy hozni tudja a 75 milliárdra tervezett éves bevételt. Ehhez viszont legkésőbb december elején meg kell kötni a szerződést a nyertessel.

Egyelőre nem lehet tudni, a Campo Consulting jogszerűen fordult-e a KD-hez. A társaság nevét ugyanis hiába keressük az ÁAK-nál regisztrált nyolc pályázó között, igaz, konzorciumi tagként indulhatott. Ám ha a cég nincs szövetségben senkivel, azaz külsős, akkor a KD egyetlen tollvonással elutasíthatja keresetét, és az útdíjtender mehet továbbra a maga útján.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.