Nem várt mélyponton a Tesco
A kiskereskedelmi óriás bizonyítványát ázsiai és európai érdekeltségei húzták le. Ázsiában különösen a dél-koreai szabályozási rendszerben bevezetett változások, a kontinensen pedig az eurózóna válsága és a politikai bizonytalanság hatott kedvezőtlenül az eredményekre. A Tesco piaci jelentése külön említi Magyarországot, a Cseh Köztársaságot és Lengyelországot, ahol a gazdasági növekedés felére csökkent. Philip Clarke, a nemrégiben kinevezett vezérigazgató mindennek ellenére biztatónak találta a híreket, mert az utolsó három hónapban az általános forgalmi adó és az üzemanyag-kereskedelem figyelmen kívül hagyásával szerény, 0,1 százalékos javulás indult el az első negyedév 1,5 százalékos visszaeséséhez képest.
A profitot visszafogta az az egymilliárd fontos nagy-britanniai átalakítási program is, melynek keretében nyolcezer munkahelyet teremtenek, több mint kétszáz üzletet modernizálnak és a termékkínálatot is módosítják. Sokba kerül például a gazdaságos, „value”, kék-fehér csíkos csomagolású saját márkás olcsó termékek kivonása, melyeket a vásárlók restelltek a kosaraikba helyezni.
Clarke benyomásai szerint a vevők kedvezően fogadták a Build a Better Tesco, Építs egy jobb Tescót elnevezésű kampányt, ám még mindig sok a tennivaló. A nagy-britanniai forgalom szerény javulásához nagyban hozzájárult a gyémántjubileum, majd a nyári olimpia és paralimpia sikere. A Tesco-üzletekben, különösen a szuper- és hipermarketekben jelenleg tapasztalható, a vásárlók szempontjából persze előnyös drasztikus leárazások, promóciók arra utalnak, hogy a szigetországban a kiskereskedelmi fogyasztásra változatlanul komoly nyomás nehezedik.