Az egészséges életmód ösztönzése

A dolgozók megfelelő egészségi állapota, az alkalmazottak jó közérzetének fenntartása egyre fontosabb a vállalatok számára, amelyben jelentős szerepet kapnak az egészségtudatos gondolkodásmódot népszerűsítő programok.

A Budapest Bank 2010-ben dolgozta ki HealthAhead –egészség mindenekelőtt nevű komplex egészségkampányát. A pénzintézet egészséges életmód iránti elkötelezettségéről Medvey Leilát, a bank szervezetfejlesztési és képzési vezetőjét kérdeztük.

A Budapest Bank társadalmi felelősségvállalásában kiemelt jelentőséggel bír az egészséges életmód ösztönzése, és az egészségprogramok egyre népszerűbbek a hazai vállalatok körében is – mondja Medvey Leila. Napjaink kihívásokkal teli gazdasági környezetében a fokozott stresszterhelés okozta egészségügyi problémák komoly kockázatot jelentenek. Mindezek egy vállalat esetében is lényeges kérdések, hiszen az alkalmazottak egészségi állapota hat az üzleti eredményességre. A hosszú távra szóló egészségprogramok csökkenthetik a megbetegedések miatti hiányzások számát, így mérsékelhetik a táppénzek okozta veszteséget is.

A bank az anyavállalat, a GE (General Electric) Healthymagination programja alapján dolgozta ki a HealthAhead – egészség mindenekelőtt nevű egészségkampányt, amely az egészségmegőrzés számos területén nyújt hasznos segítséget a munkatársaknak.

Elsősorban a megelőzés, az egészséges étkezés és a mozgás fontosságára hívják fel a figyelmet, de igyekeznek támogatni a dolgozókat a dohányzásról való leszokásban és a stressz kezelésben is. A központjaikban szervezett szűrővizsgálatokon munkaidőben biztosítják a részvételt.

Úgy vélik, tartós eredményt csak akkor tudnak elérni, ha a program keretében elsajátított ismereteket otthon, családi körben is hasznosítják munkatársaik. Éppen ezért a programelemek többségét a családtagok számára is elérhetővé tették. Ennek jó példája az Élj szabadon! nevű programjuk, amelynek keretében ingyenes, dohányzásról való leszokást segítő tréningen vehetnek részt a családok.

A Budapest Bank-csoport több mint 2800 főt foglalkoztat. Ekkora létszám mellett nem egyszerű feladat minden munkatárs elérése, bevonása. Éppen ezért munkatársaikat folyamatosan informálják egészségmegőrzéssel kapcsolatos témákban intranetes cikkeikben, hírleveleikben, továbbá rendszeresen felmérik a programmal kapcsolatos igényeket is.

A részvételt számos módszerrel ösztönzik. Például egy nap fizetett távollétet nyerhet minden hónapban három dolgozójuk, akik bizonyítják egészséges életmód iránti elkötelezettségüket.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.