Dióhéjban
Zöld Irodával Európába
A Követ Egyesület hatodik alkalommal hirdeti meg a Zöld Iroda Versenyt vállalatok, intézmények és nonprofit szervezetek irodái számára. Újdonság, hogy a résztvevők Irodai Ökolábnyom-kalkulátorral számszerűsíthetik környezeti hatásaikat. A hazai díjazottak pedig idén először továbbjutnak a 2013-as Európai Zöld Iroda Versenyre, mert a megmérettetés része a Követ által koordinált Európai Zöld Iroda Projektnek. A versenyben részt vehet minden olyan vállalat, hivatal, intézmény, iskola, civilszervezet, ahol irodai munka folyik. Indulhatnak a már környezetbarát módon üzemeltetett irodák és azok is, amelyek a közeljövőben tervezik az áttérést a zöldebb működésre.
Lovas terápiás táborok Fóton
A Mol Új Európa Alapítvány Gyermekgyógyító programjának támogatásával 4 hét alatt összesen 58, különböző típusú sérüléssel élő gyermek táborozott a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat fóti Lovas Terápiás Központjában. A gyermekek életkora 5 és 18 év között változott. A táborok megszervezését évek óta támogatja az alapítvány. A négy, egyenként egyhetes élményterápiás tábort a részt vevő gyermekek sajátosságainak, életkorának megfelelően más-más tematikával tervezték meg a terapeuták, ezáltal is elősegítve a terápiás célok elérését. A látássérült gyermekek Lókötők táborában 22 vak és halmozottan sérült gyermek vett részt. A tábor keretét egy mese adta, melyet a gyerekek közösen találtak ki. A fóti terápiás központ kiváló helyszínt nyújtott a táborhoz, hiszen szenzoros park, kalandpark, mászóvár, játszótér, fűszerkert is a gyerekek rendelkezésére áll. A tábort egy vetélkedő zárta, melyben felidézték a hét összes programját kérdések formájában, összegezve a héten szerzett új ismereteket.
Mitől lesz felelős a jövő vállalkozása?
Milyen lesz a világ és Magyarország 2020-ban? Milyenek ma, és milyenek lesznek a vállalatok 2020-ban? Erről osztják meg gondolataikat a Követ Egyesület XVII. Vállalkozás 2020 címet viselő konferenciájának előadói és szereplői a résztvevőkkel 2012. október 17-én. Számos olyan – a fenntarthatóságban akár élharcosnak számító – cég is létezik, ahol meglepő ötletnek számít, hogy a menedzserek jutalma CSR-mutatóktól is függjön; találunk azonban olyanokat is, ahol ez már nem számít újdonságnak. Egyre inkább terjed az a Követ által megfogalmazott gondolat, amely kiszélesíti a vállalatok küldetését és felelősségét az egész társadalomra. Sőt, az Európai Bizottság új CSR-stratégiája erre épül: az értékek – nem csak a pénz! – megosztására. A kérdésekre kell lennie magyar válasznak; olyannak, amely a hazánkban működő cégek jövőjét tudatosan tervezi és irányítja.
Telekom: nyári akciók
Az idei a hatodik nyár, amikor gyerekek táboroztatásához járul hozzá a Magyar Telekom a Dimenzió Biztosító és Önsegélyező Egyesület közreműködésével. Tavaly 495 telekomos gyermek családjának nyújtott támogatást a vállalat a „Nyakunkon a nyár” gyerektáboroztatási programjának keretén belül. A Telekom sikeres programja elsősorban a munkatársak 4–18 év közötti gyermekei számára kínál kedvezményes nyári táborozási lehetőségeket, de az ennél kisebbek is találhatnak tábort maguknak. A Magyar Telekom a táborok árához – a turnusok díjától függően – 50-66 százalékos támogatást nyújt. 2012. július végéig több mint 400 turnust támogatott a program keretében a Magyar Telekom. – A programot 2007-ben kísérleti jelleggel indítottuk el, és ennek tapasztalatai alapján került teljes körű bevezetésre – mondta
Somorjai Éva, a Magyar Telekom HR-vezérigazgató-helyettese.
Utazik a Generali egészségügyi szűrőbusza
Több mint 500 vizsgálatot végeztek el a Generali Egészségügyi Szűrőprogram győri állomásán a szakemberek a Generali a Biztonságért Alapítvány speciális szűrőbuszán. Az öt helyszínből álló szűrőprogram első négy állomásán – Abádszalókon, Balatonfüreden, Budapesten és Győrben – eddig összesen több mint 2000 vizsgálatra került sor. Ismét több olyan problémát találtak az egészségügyi szakemberek, amelyek, ha nem kezelik őket, akár súlyos betegséget is okozhatnak. Az ingyenes szűrőprogram célja, hogy felhívja a figyelmet az egészséges életmód és a megelőzés fontosságára, hiszen a Generali felmérése szerint a hazai felnőtt lakosság 48 százaléka semmilyen szűrővizsgálatra nem jár rendszeresen. A Generali biztosítótársaság nemrég elvégzett kutatása ugyanis kimutatta: a felnőtt lakosság mindössze 55 százaléka figyel az egészséges táplálkozásra, 37 százaléka sportol rendszeresen, és csupán 26 százalék szed vitaminokat. „A Generali Alapítvány segítségével a megelőzés fontosságát szeretnénk hangsúlyozni. A legnagyobb értékünk az egészségünk, de sokszor mindezt már csak akkor ismerjük fel, ha bekövetkezett a baj. Ha egy betegséget már a korai stádiumban felismernek, lényegesen rövidülhet a gyógyítási folyamat” – mondta el Paál Zoltán, a Generali a Biztonságért Alapítvány kuratóriumi tagja.