Osztják a Malév repülési jogait
Két új célállomásra érkezett be igény azok közül, amelyeket korábban a Malév repült a kétoldalú egyezmények alapján – derül ki a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának honlapjáról. Az igényeket július 16-án jelezte az adott, de nem nevesített légitársaság. Oroszország esetében nincs megjelölve konkrét város, míg a török járatok céljaként Isztambult és Antalyát jelölte meg az igénylő. Augusztus 13-ig még bárki más is beadhat jelentkezést, azt követően pedig a beérkezett igények figyelembevételével elkezdődik a kijelölési eljárás, amely 90 napig tart.
Az eljárás alatt a légügyi hivatal annak részleteiről nem ad tájékoztatást – válaszolta a hatóság sajtóosztálya arra a kérdésünkre, hogy konkrétan kik jelentkeztek és hányan, hozzátéve, hogy Izrael és Ukrajna esetében már elkezdődött a kijelölési eljárás. Az összesen 24 EU-n kívüli, kihasználatlan repülési jogból az említetteken kívül további 20-ra is jelentkezhetnek az érdeklődők. A Népszabadság úgy értesült, hogy több légitársaság is jelentkezett ezekre a repülési jogokra: a legesélyesebbként a Wizz Airt emlegetik az iparági szereplők, hozzátéve, hogy a magyar hivatalok korábban is próbáltak kétoldalú egyezmény hatálya alatt repülési jogot adni a Wizz Airnek, de ez nem sikerült, a török hatóságok ugyanis elutasították, hogy beengedjék a Wizzt a török menetrend szerinti piacra.
Ezért aWizznek tavaly be is kellett zárnia egymeghirdetett, de megfelelő engedély nélkül (charterként repülték a mentrend szerinti járatot) elindított isztambuli járatot. A Wizz Air kérdésünkre megerősítette, hogy mind a négy országot illetően benyújtotta pályázatát a kijelölésre. Úgy tudjuk, több desztinációra jelentkezett a Travel Service is, s vannak iparági szereplők, akik nem zárják ki a Ryanair helyzetbe hozását sem.