Lehűtötte a vásárlási kedvet a hőség
Míg összességében a kereskedelmi üzletekben stagnált a forgalom a hőség alatt, a számarányában kisebb, ám forgalmi részesedésében meghatározó nagy és főleg hűtött légterű áruházakban már jobban ment a bolt. Az Auchannál Gál Judit kommunikációs vezető elmondta, hogy a hőhullám idején 10-15 százalékkal emelkedett az áruházaik összforgalma. A termékeken belül az ásványvizek eladása ugrott meg legjobban, ott 30-40 százalékos forgalomnövekedést mértek.
A Tescónál az összforgalomról nem nyilatkoztak, annál is inkább, mert jókora eltérések lehettek az országos hálózaton belül, így például a Balaton menti üzleteikben jóval nagyobb növekedés lehetett a hőséghullám alatt, mint például az egyéb vidéki, ám nem vízközeli helyeken. A hőségben a jégkrémek és a sörök, valamint a vízparti sportkellékek a legkelendőbbek. A sörök forgalma az utóbbi hetekben 10-15 százalékkal ugrott meg, míg a jégkrémeké akár extrém, 50-80 százalékos forgalomnövekedést is elért, ami nem szokatlan, mert a jeges édességek eladása kifejezetten a nagy hőséghez kötődik.
A kereskedők java részénél ugyanakkor a hőhullám tetemes bevételkiesést hozhatott, ami minden bizonnyal hozzáadódik a korábbi hónapokban regisztrált forgalomcsökkenéshez. Mint arról korábban írtunk, az év eleji stagnálás után a hazai kiskereskedelmi forgalom újra csökkenni kezdett, és ma már az elemzők többsége akár 1,5 százalékos piaczsugorodást vár az idei évre.