Profitrobbanás a Wizz Airnél?
– Bár csak márciusban ér véget a Wizz Air üzleti éve, a könyveink alapján már most látható, hogy 15 százalékos utasforgalmi és 25 százalékos bevételnövekedést értünk el az előző év azonos időszakához viszonyítva, mindezt jelentősen javuló profitabilitás mellett – mondta lapunknak Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója még március közepén egy sajtótájékoztatón. Mivel akkor nem szolgált számokkal, s a korábbi közhiedelem szerint a Wizznek nincsenek publikus adatai a gazdálkodásáról, többen kételkedtek e kijelentésben.
A Wizz Air Hungary Légiközlekedési Kft. júliusban adta le a legfrissebb beszámolóját, s az abban szereplő számok alátámasztják Váradi kötelezettségeit, ám számos más érdekességet is tartogatnak. A cég taggyűlési jegyzőkönyve arról is szól, hogy a vállalat nem fizet osztalékot, ugyanakkor nyereségadót sem. A mérleg tanúsága szerint ugyanis a Wizz Air nyeresége 53,1 millió euró, s az adózás előtti, valamint a mérleg szerinti eredmény mindössze háromezer euró különbséget mutat, tehát ennyit adózott a cég az eredménye után. Érdekesség, hogy egy évvel korábban még nulla nyereségadó mellett mind össze egymillió euró eredményt jelentett a cég, vagyis az adózás előtti nyereség az ötvenszeresére emelkedett egyetlen év alatt. Ami az üzemi eredményt illeti, egy év alatt tízmillió eurós veszteségből 28,2 milliós nyereségzónába érkezett a cég, saját tőkéje pedig 83,3 millió euróról 131,5 millióra emelkedett. Az árbevételadatok is erősítik Váradi korábbi prognózisait: 621 millió euróról 803 millióra emelkedett. Ez 232 milliárd forintnak felel meg, miközben 2010-ben még csak 173 milliárd, 2009-ben pedig 137 milliárdos bevétel szerepelt a könyvekben. Kerestük a légitársaság képviselőit, hogy magyarázatot adjanak a számokra, hiszen pusztán az üzletmenet nem indokolhat ilyen markáns változást. A kérdéseinkre lapzártánkig nem kaptunk választ.