Nincs probléma a ferihegyi repülőkön
Nem okoz lényegi fennakadásokat a repülőtéri légitársaságok kiszolgálásában a Budapest Aeroservice reptéri élelmiszer-kiszolgáló cég leállása. Mára a légitársaságok többsége megoldotta a fedélzeti ellátmányt, a kiszolgálás átmeneti megszűnése a British Airwaysnél állt fenn legtovább. A Lufthansa, az Air France, a KLM és a Qatar működését érintette ugyan a fejlemény, de ebből az utasok semmit nem vettek észre. Mint múlt hét pénteken megírtuk, a Budapest Aeroservice-nél a repülőtér üzemeltetője kapcsolta ki az áramot azt követően, hogy a cég nem fizette ki a számláit. Majtán György ügyvezető ugyanakkor lapunknak azt állította, hogy megállapodott a reptérrel a fizetési ütemezésről, s a reptér ennek ellenére kapcsolta le őket a hálózatról. A cég kiesése azért okozott átmeneti gondot, mert az egyetlen ilyen szolgáltató volt a reptér kerítésén belül. Még azok a légitársaságok is igénybe vették a szolgáltatásait, amelyek hoztak magukkal a visszaútra elegendő ellátmányt, mert az éjszakát Budapesten töltő járatokon felszolgált élelmiszert a cég hűtőiben tárolták a késő esti érkezéstől a kora hajnali indulásig. Kérdés, ki lesz az új reptéri szolgáltató, ha a Budapest Aeroservice helyére új partnert keres a reptér. Van olyan szolgáltató, amely évek óta kerítésen kívüli működésre van berendezkedve, így alakítja árait, s aligha valószínű, hogy kifizetné a reptéri bérleti díjat, ami információink szerint százmillió forintnál is több. Ha viszont új céget hoz a repülőtér, kérdés, hogy a magas bérleti díjak mellett miként kínálhat versenyképes árakat. (Munkatársunktól)