Enyhül a felvásárlási láz a sörpiacon

Véget érhet a globális sörpiacon dúló felvásárlási láz és konszolidáció, amennyiben az amerikai–belga–brazil Anheuser-Busch InBev teljesen bekebelezi a Modelo nevű mexikói céget. A Corona gyártójaként világszerte ismertModelóban az AB In-Bev már rendelkezik 50 százalékkal, s most bennfentes információk szerint 20 milliárd dollárt sem sajnál arra, hogy a maradékot is megszerezze. Az ügyletet már a héten nyélbe üthetik.

A cégóriás profitjának 80 százalékát adja Latin-Amerika és Észak-Amerika, ebből a szempontból teljesen érthető tehát az igyekezete. Mexikó egyébként a világ hatodik legnagyobb sörpiacának számít – emlékeztet a Bloomberg, a Corona pedig a legnépszerűbb importsör az Egyesült Államokban.

A belgiumi Leuvenben székelő AB InBev az utóbbi idők felvásárlási bajnoka, eddig 70 milliárd dollárt költött több tucat kisebb-nagyobb sörgyártó megvételére. Az elmúlt tíz év legnagyobb dobása is a nevéhez fűződik: 2008-ban 52 milliárd dollárt fizetett a Budweisert gyártó amerikai Anheuser Buschért, amellyel világpiaci részesedését 18 százalékosra tudta növelni. Őt a dél-afrikai SAB-Miller követi 9,8 százalékkal, miután tavaly sikerült megszereznie az ausztrál Foster’st, és 1,14 milliárd dollárért hozzá került a lengyel Kompania Piwowarska is.

Az öt legnagyobb szereplő együttesen a világpiac 48 százalékát uralja az Euromonitor International adatai szerint. Az AB InBev látja el már most az észak-amerikai piac felét, ám ha megszerzi a Modelót, akkor minden bizonnyal meg kell majd válnia egyik-másik érdekeltségétől, a versenyhatóság a túlzott erőfölény kialakulásától tartva ehhez kötheti az adásvétel jóváhagyását.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.