Robban az online forgalom
Amennyiben a piaci bővülés dinamikája nem törik meg, 2016-ra a hazai webshopok piaca elérheti az offline kiskereskedelmi forgalom négy-öt százalékát. Mivel a kiskereskedelmi forgalom jelenleg mintegy 8000 milliárd forint, ez annyit jelent, hogy 320-400 milliárd forintnyi portéka kelhet el elektronikus piactereken. Ha így lesz, az itteni piac mindössze 1-2 százalékponttal marad le a fejlettebb online kereskedelemmel jellemezhető nyugati országok ma hatszázalékos aránya mögött. Európában a kelet-közép-európai régióban bővül leggyorsabban az internetes piac. Lengyelországban tavaly 24 százalékos volt a növekedés. Ott a teljes online forgalom két százalékát teszi ki az okostelefonos vásárlás, míg Csehországban ennél kicsivel magasabb, háromszázalékos az arány. Magyarországon egy vásárló átlagosan 7-8 ezer forintnyi árut vásárol az interneten. (Nol.hu)
320 MILLIÁRD
AZ ONLINE KISKERESKEDELEM piaci részesedése 2016-ra elérheti az öt százalékot, volumene pedig a 320-400 milliárd forintot. Ha a tendencia nem törik meg, öt éven belül a hazai részesedés már csak 1-2 százalékra lesz a fejlett országoktól.