Újra nyert a Közgép

Kilométerenként mintegy százmillió forintért számolhatja fel a kátyúkat Pápa és Szilsárkány között a Közgép konzorciuma. Az útépítők csütörtöktől 8,8 kilométeren dolgozhatnak.

A felújítással papírforma szerint őszre végeznek. A Pápát Szilsárkánnyal összekötő útszakasz átépítésére kiírt közbeszerzési eljárást a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. vezette KMES Konzorcium nyerte el 878 millió forintos ajánlatával. Csapatával pályára lép a Magyar Aszfalt Kft., az EuroAszfalt Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. A mellékút aligha számít különlegesnek a hazai közutak között. Szeptemberig felújítandó szakaszán az aszfalt makadámburkolat állapota jelentősen leromlott. Teherbírása a forgalmi igényeknek nem felel meg, felülete kátyús, nyomvályús és balesetveszélyes. Ennek megfelelően a helyieknek munkalehetőséget kínáló Pápa, Ihász és Marcaltő megközelíthetőségét biztosító útszakaszon a kivitelezőkre felújítási feladatok sora vár. Az elsősorban külterületi útszakaszokat, illetve Ihász belterületét érintő beruházástól azt várják, hogy befejezése egyszerre javítja majd az érintett települések közlekedésének minőségét. A Veszprém megyei mellékút átépítése csak az egyike a Közép-dunántúli Regionális Operatív Program 2009–2013 közti időszakra szóló, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) által a régióban jóváhagyott akcióterv keretében megvalósuló fejlesztéseknek. A Magyar Közút szerint az idén több mint ezer kilométernyi négy, illetve öt számjeggyel jelölt közút felújítása kezdődhet meg. A Pápa és Szilsárkány közti útszakasz felújítása ezzel együtt mégis különlegesnek számít. Annyiban legalábbis mindenképp, hogy projektzárást követő öt éven át a felújított útszakasz kiemelt figyelmet kap majd az üzemeltető, a karbantartó és a fenntartó szervezetektől, illetve a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökségtől és az uniós források felhasználását ellenőrző szervektől. (Munkatársunktól)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.