Kína-ügyi felelőst nevezett ki a VW
A világ legnagyobb autópiacán terjeszkedő Volkswagen-csoport Jochem Heizmann személyében Kína-ügyi referenssel bővítette igazgatóságát. Nem ok nélkül, hiszen a VW tavaly 2,3 millió autót értékesített Kínában, ami 2,6 milliárd eurós profithoz segítette a cégcsoportot. A pangó európai autópiac láttán a nagy német márkák mindent elkövetnek, hogy kínai eladásaikat növeljék.
Mára Kína a VW-csoport legnagyobb felvevőpiacává vált, a Mercedesnél a harmadik helyre lépett elő, míg a BMW kínai forgalma tavaly már meghaladta az amerikait. A világszerte félmillió főt foglalkoztató Volkswagen 2011-ben 8,3 millió autót értékesített, s 2018-ra át akarja lépni a tízmilliós határt, amellyel a GM-et és a Toyotát megelőzve a legnagyobb autógyártóvá válna.