Újranyit-e valaha Ferihegy 1?

A Lufthansa-csoporthoz tartozó Germanwings stuttgarti járata búcsúzott a feri hegyi Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes termináljától tegnap este. E társaság kölni járatával kezdődött Magyarországon a fapados repülés korszaka az 1950-ben megnyílt terminálon, amely akkor még szűkös és lerobbant épület volt. A második légitársaság, amely innen üzemelt, már csak történelem: a SkyEurope előbb kivonult Magyarországról, majd 2009. nyár végén csődbe is ment. A műemlék épületet 2005-ben felújították, ám már akkor is voltak olyan hangok, hogy az erre elköltött 8,7 milliárd forintból a funkciónak jobban megfelelő és nagyobb kapacitású (igaz, kevéssé igényes) diszkontterminált is lehetett volna építeni. A kivitelezésért nívódíjat kapott a Magyar Építő Rt. A patinás épület sorsát (is) a Malév csődje pecsételte meg. A nemzeti légitársaság leállását követően a diszkontcégek akkora forgalmat jelentettek be, amelyet az egyes már nem bírt volna el, ráadásul a kettes kongott az ürességtől, tehát a reptér-üzemeltetőnek nem maradt más választása, mint a teljes forgalmat egy terminálról bonyolítani. Az igazgatóság döntése szerint a bezárás öt évre szól, de szakmai berkekben egyre inkább úgy vélik, ez az épült megszűnt reptérként működni. A budapesti buszok mától már nem állnak meg az egyesen, a Ferihegy 1 vasútállomástól pedig kedvezményes, 260 forintos buszjeggyel lehet a kettes teminálhoz buszozni. A reptér üzemeltetője két hétig ingyenes busszal szállítja azokat, akik még az egyesről indultak, de már a kettesre érkeznek meg. A diszkontlégitársaság utasfelvétele a 2B terminál csarnokában zajlik majd, de a schengennon schengen rend szerint történik, azaz a 2A-ról indul és oda érkezik minden Schengenen belül közlekedő repülő, azon kívül pedig a 2B-ről.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.