Dióhéjban
Milyen legyen az élhető város? Hello holnap!
A Magyar Telekom pályázatot ír ki Fenntartható, élhető város és település témában, amellyel civilszervezetek szemléletformáló programjaihoz kíván támogatást nyújtani. A társaság CSR-stratégiáját a hello holnap! program fogja össze. A hello holnap! kuratóriuma összesen 8 millió forintot különített el a pályázat céljaira. A Magyar Telekom pályázatával olyan civilszervezeteket kíván támogatni, amelyek innovatív, alulról szerveződő programjaikkal gyakorlati példát mutatnak arra, hogyan tehető élhetőbbé egy város vagy település. Az elbírálás során olyan települési programok kerülnek kiválasztásra, amelyek a közösségi, klímavédelmi, önfenntartó igényeket hosszú távon elégítik ki. A pályázat ahhoz kíván hozzájárulni, hogy a fenntartható fejlődés fogalma ismertté és népszerűvé váljon, a társadalom minél szélesebb rétegei felismerjék saját közép- és hosszú távú felelősségüket. Nem titkolt szándéka a közösségformálás, vagyis hosszú távon működőképes, közösségépítő megmozdulások valós és digitális térben való megteremtésének elősegítése. A Magyar Telekom Magyarország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként – küldetésével összhangban – elkötelezett a fenntartható fejlődés elve mellett. A 2010 decemberében elindított hello holnap! kezdeményezéssel a vállalat a fenntarthatóság fogalomkörét érthetően, könnyen befogadható módon szeretné a mindennapok részévé tenni, egyben felhívni a figyelmet arra, hogy az élhető jövő mindannyiunk közös felelőssége.
Közösségi tér a MagNet Bank székházában
A MagNet Magyar Közösségi Bank beváltotta a nevében rejlő „ígéretet”, és Andrássy úti székházát megnyitotta a közösség – társadalmi szervezetek, banki dolgozók és ügyfelek – programjai számára. A bank harmadik Közösségi Adományozási Programja már innen startolt, Fellegi Ádám zongoraművész rendhagyó koncertjével „fűszerezett” ünnepélyes megnyitóval. Etikus banki minikonferenciától gyerekvigyázóig, ügyfeleknek és partnereknek szóló önképzőkörtől a legkülönfélébb színes társadalmi programokig nyílt meg a MagNet Bank közösségi tere. Európa-szerte számos példát találni arra, hogy a pénzintézetek (is) a közösségek felé nyitnak, de Magyarországon ez egyelőre merőben új gyakorlat. Nemcsak szigorúan pénzügyi témák kapnak itt helyet – mint például a bank által szervezett önképzőkör előadása az „integrál pénz”-ről –, hanem a banki dolgozók és ügyfelek, sőt a MagNet Facebook-csoportjának tagjai által érdekesnek és hasznosnak tartott önképzések is, melyeket egymásnak szerveznek. A Közösségi Adományozási Program (KAP) is az új közösségi térben indult útjára. 2012 májusában már 19 ezer MagNet-ügyfél döntött a bank éves profi tja 10 százalékának felhasználásáról. A MagNet Bank idén harmadszor, ügyfeleinek szavazata alapján társadalmi szervezeteknek ajánlja fel a banki profi t tíz százalékát. A programban részt vevő társadalmi szervezetek és a döntésben részt vevő ügyfelek száma is dinamikusan növekszik.