Dióhéjban

Magánadományból 25 000 dollár a H2O-hálózatnak

Idén Vámos Zoltán, a GE fényforrásüzletág globális technológiai igazgatója érdemelte ki az anyavállalat által alapított Chairman Awards díjat technológiafejlesztés kategóriában. Az elismeréshez egy 25 000 dolláros pénzjutalom is társul, amelyet a nyertes az általa választott jó ügyre fordíthat. Vámos Zoltán a teljes összeget a H2O oktatási program számára ajánlotta fel, amely hátrányos helyzetű gyerekek integrációját segíti. A H2O meghatározó eleme a Stanford Egyetem eljárásán alapuló komplex instrukciós program. Vámos Zoltán szerint a H2O program számos lehetőséget biztosít további intézmények számára is. A 25 000 dolláros adomány segítségével a H2O program gyorsabban tudja elérni céljait, és hosszú távon hozzájárul a következő generáció oktatásához és elhelyezkedési esélyeinek növeléséhez. Az adományra idén különösen szüksége van a H2O programnak, mert az alapító vállalatok a gazdasági megszorítások miatt mind nehezebben tudják működtetni a hálózatot.

A MAF felmérése a vállalatok mecenatúrájáról

A Magyar Adományozói Fórum (MAF) 2011 őszén felmérte hazánk top 200 nagyvállalatának és top 20 pénzintézetének körében, mi motiválja mecenatúrájukat. Az eredmények szerint bár önmagában a kommunikálhatóság nem az elsődleges szempont a vállalati támogatási programok indításakor, de az imázs és a reputáció erősítése szinte minden esetben fontos szerepet játszik. A MAF kérdéseire válaszoló 43 vállalat 86 százalékára a támogatottakkal kölcsönös előnyökön alapuló együttműködési programok jellemzők, bár a klasszikus adományozási formák is megőrizték jelentőségüket. 2010-ben a válaszadók közel fele 10 és 100 millió forint értékben szánt forrásokat támogatási programjaira, főleg pénzbeli támogatásként. A megkérdezett cégek szükségesnek tartják a vállalati támogatások kommunikálását (93 százalék), amit az is igazol, hogy a kommunikálhatóság kérdése – ha nem is elsődleges szempontként – már a programok tervezésénél és a támogatottak kiválasztásakor is megjelenik. Nem meglepő, hogy a támogatások kommunikációja során a cégek háromnegyedénél célként jelenik meg a vállalati és a márkaimázs és reputáció erősítése. Pozitív eredmény, hogy a vállalatok nagy része bevonja kommunikációs tevékenységeibe partnereit és kedvezményezetteit, ami javíthatja a támogatási programok átláthatóságát.

A Tesco a magyar paralimpikonokért

200 forintos kuponok megvásárlásával támogathatják a Tesco vásárlói a magyar paralimpiai csapat felkészülését a londoni megmérettetésre. Hat héten keresztül tart a gyűjtés, a teljes összeget a Magyar Paralimpiai Bizottság kapja. A kuponok június 30-ig lesznek kaphatók az áruházlánc pénztárainál. „A Tesco jelenleg több mint 1200 megváltozott munkaképességű alkalmazottat foglalkoztat. Úgy gondoljuk, hogy mind számukra, mind a többi 22 000 munkavállaló számára kiemelten fontos az esélyegyenlőség ügye, és ezt azzal is szeretnénk megmutatni, hogy segítjük a paralimpikonok felkészülését” – tette hozzá Gerry Gray, a Tesco vezérigazgatója. A Tesco áruházait hetente 3 és fél millió vásárló keresi fel, így az akció hat hete alatt rendkívül sokan fognak tudomást szerezni a lehetőségről, és a szervezők remélik, hogy minél többen élnek is vele. A Tesco legutóbb az Ökumenikus Segélyszervezet adventi gyűjtését támogatta hasonló módon. Akkor 20 millió forint gyűlt össze a kuponok  megvásárlásából.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.