Dióhéjban

Citibank: 26 iskolának 85 ezer dollár

Országszerte további 8 ezer felső tagozatos diák tanulhat a korszerű oktatóanyagokból abban a 26 általános iskolában, amely részt vesz a Citibank Iskolatámogatási Programban. A Citibank Magyarország 2001-ben indította el ezt a pénzügyi és gazdasági képességeket fejlesztő programját a Junior Achievement Magyarország (JAM) alapítvánnyal közösen. A múlt év végi 85 ezer dolláros adománnyal együtt a Citi Alapítvány eddig összesen közel 1,2 millió dollárral támogatta a programot Magyarországon, így 336 iskolában több mint 138 ezer kisdiák tanulhat a modern pénzügyi-gazdasági tananyagokból. A program célja, hogy az iskolák számára elérhetővé tegye a korszerű technológián alapuló, innovatív oktatási stratégiákat és tananyagokat, amelyek elősegítik a tanulók pénzügyi és gazdasági ismereteinek, képességeinek, valamint teljesítményének növelését. Batara Sianturi, a Citibank Magyarország elnök-vezérigazgatója elmondta: „A JAM-mel közösen kidolgozott tananyagaink a családi költségvetés, a bevételek és költségek, a hitelek és kockázatok, a megtakarítások és befektetések, a kínálat és szükségletek, a piac és verseny koncepcióival ismertetik meg a kisdiákokat az életkoruknak megfelelő szintű, érdekes és interaktív játékokon keresztül”. Az oktatási csomag a nyomtatott tananyagok mellett az 5–8. osztályos tanulók igényeihez igazított pénzügyi-gazdasági, gyakorló és oktató DVD-ket is tartalmaz, amelyeket a Junior Achievement Amerikában kifejlesztett és a magyarországi viszonyokra adaptált tananyagai alapján készítettek el. A szoftverek futtatására az oktatócsomag részeként egy korszerű laptopot és egy projektort kap minden intézmény. Gergely Orsolya, a JAM ügyvezető igazgatója elmondta: „Nagyon örülünk, hogy a Citibankkal együttműködve folytathatjuk ezt a sikeres programot. Biztos vagyok abban, hogy a diákok nem is tudják felmérni: nem csupán egyszeri ajándékot kaptak, hanem sokkal inkább lehetőséget arra, hogy olyan ismereteket és készségeket sajátíthassanak el, amelyek a későbbi sikereik alapjai lehetnek”.

Az Electrolux a Mosolygó Kórházért

Idén harmadik alkalommal rendezte meg az Electrolux a jótékonysági műszakot Nyíregyházán. A műszak során gyártott hűtőszekrényekből származó bevételt a Mosolygó Kórház Alapítványnak juttatják el. A műszakban gép mellé álltak neves közéleti személyiségek is. A Mosolygó Kórház Alapítvány elsődleges célja a beteg gyerekek kedélyállapotának és hangulatának javítása. „Az Electrolux komoly figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra, beleértve a színvonalas, modern és stabil munkahelyek megteremtését és a munkatársak folyamatos fejlesztését, illetve a környezetbarát termékek és gyártási folyamatok alkalmazását. Emellett kiemelten ügyelünk arra is, hogy támogassuk a helyi közösségeket és a rászorultakat, lehetőleg gyáregységeink vonzáskörzetében” – mondta Takács János, az Electrolux Lehel K . vezérigazgatója. A 2005-ben alapított nyíregyházi hűtőszekrénygyár az Electrolux stratégiai gyára Európában. Maximális kapacitása megközelíti az egymillió legyártott darabot évente. „Jelenleg mintegy 1400 fő számára biztosítunk munkalehetőséget a nyíregyházi hűtőszekrénygyárban, és az Electrolux többi gyáregységéhez hasonlóan mi is a hazai beszállítókat részesítjük előnyben. A gyárral szerződött magyar alvállalkozók száma idén elérte a 31-et, amely a beszállítók egynegyedét jelenti” – mondta Karácsonyi Gyula, az Electrolux nyíregyházi hűtőszekrénygyárának igazgatója. Jelenleg 13 mérnök vesz részt aktívan a fejlesztési folyamatokban, biztosítva ezzel, hogy az Electrolux nyíregyházi gyára élen járhasson az innovációban.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.