Másfélszeresére hízik a mínusz

A Germanwings stuttgarti járata lesz május 29-én az utolsó a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es terminálján, miután a létesítményt az üzemeltető költségei csökkentése érdekében bezárja.

A hivatalos közlés szerint öt évre zárják le a jelenlegi fapados terminált, ezt követően minden járat a 2-esről indul. Két hétig a terminálok között ingyenes buszok szállítják azokat, akik még az 1-esről utaztak el, de a 2-esre érkeznek, de az autójukat például az előbbi parkolójában hagyták. Az üzemeltető Budapest Airport (BA) vesztesége 12 milliárd forint lehet az idén, ami a tavalyi csaknem másfélszerese. A helyzet ellenére a BA a privatizációs szerződésben vállalt kötelezettségeit teljesítette, és teljesíteni is fogja – jelentette ki Jost Lammers vezérigazgató. A légikikötő bezárása kármentés: a Malév csődjét a fapadosok betörése követte, s az 1-esen akkora zsúfoltság alakult ki, hogy a megnövekedett forgalmat már nem tudta volna kiszolgálni. A 2-es terminál viszont kong az ürességtől a Malév csődje után. Kam Jandu légiközlekedési igazgató elmondta: bíznak egy nemzeti vagy budapesti bázisú regionális légitársaság létrehozásában, de erre egyre kevesebb az esély. A tavalyi 8,9 milliós utasforgalom után idén csak 7,9 millióra számítanak. Ez azt jelenti, hogy – szemben a korábbi nyilatkozatokkal – a fapadosok nem pótolták a Malév forgalmát. A Ryanair 2,4, a Wizz Air csaknem kétmillió utast ígért a Malév-csődöt követő „nagyotmondási kampányban”, ha ennek megvalósulására lenne esély, akkor a reptér illetékesei 9,5 milliós forgalmat várhatnának. Leállnak a fejlesztések is: idén 100 millió eurónyi beruházás nem valósul meg, s a budapesti reptér versenyképességét a kormány is gyengíti azzal, hogy nem hasznosulnak a Malév repülési jogai. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.