Drága az energia, de megéri
A lakosság 82 százaléka drágállja az áramot, de 57 százalék szerint értéke arányos az árával – derül ki a Magyar Energia Hivatal (MEH) által közzétett tavalyi fogyasztói felmérésből. A gáz árát is rendkívül magasnak tartják, de a lakosság kétharmada azt legalább részben arányosnak érezte. Az áram terén hagyományosan az ellátás folyamatossága, a feszültségingadozások és a hibaelhárítás kapta a legtöbb bírálatot. A panaszügyintézés negatív minősítése nem változott, de a reklamálók száma csökkent. Továbbra is csak töredék lenne hajlandó többet fizetni a környezetkímélően előállított áramért. A gázellátás terén a minőség egyenletességét kritizálták. A számla érthetőségét kifogásolók száma mindkét területen tovább csökkent. Szolgáltatót ma már szinte senki nem szeretne váltani. Az immár 16. alkalommal elvégzett felmérés során az energiacégek által megbízott közvélemény-kutatók összesen 7200 lakossági és 2400 egyéb fogyasztót kérdeztek meg.