A foci és az olimpia húzza a tévépiacot

Idén látványosat növekedhet a szórakoztatóelektronikai készülékek magyarországi piaca – nyilatkozta lapunknak Rippel Attila, a Panasonic Magyarország kereskedelmi igazgatója, hozzátéve: a kiugró növekedési adathoz persze az is kellett, hogy az elmúlt 2-3 évben nem fejlődött olyan jól a piac, mint a gyártók várták, sőt bizonyos területeken még visszaesést is elkönyvelt a szektor.

A trendforduló tavaly év végére tehető, novemberben és decemberben a Panasonic harmincszázalékos bővülést regisztrált az előző év azonos időszakához képest.

Idén a foci-Eb és az olimpia miatt látványos bővülésre várnak a tévégyártó és -forgalmazó cégek – vélekedik a Panasonic kereskedelmi igazgatója, ugyanakkor a tévék átlagárát magasabbra várja, mint korábban. Ennek, mint mondja, az az oka, hogy a belépő szintű piac telítetté vált, a legolcsóbb termékek körében a további árverseny már ráfizetéses, de a fogyasztók is a jobb minőséget és a nagyobb tévéket keresik. A szakember szerint a hazai vevők is egyre inkább a 32 inchesnél nagyobb tévéket keresik.

Ami a technológiát illeti, Rippel szerint a hagyományos LCD lassan kiszorul a piacról, ma már az eladott készülékek kilencven százaléka full HD, annak ellenére, hogy a tévéadások jelentős része még normál felbontású. Kiemelte, hogy az újonnan bemutatott modellek 60-70 százaléka 3D-képes, s a londoni olimpiáról a Panasonic segítségével 3D közve títéseket is sugároznak majd. A szakember nagy áttörési lehetőségnek tartja, hogy a legújabb okostelefonjukról a tartalom bármikor átkapcsolható a nagy képernyős tévékre, a vadonatúj Viera-technológiával.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.