Gyorsabb vonat Esztergomba: sínt szedett és menesztett az államtitkár

Két kezével kezdte bontani Piliscsaba vasútállomásán a vágányokat Völner Pál, a fejlesztési minisztérium államtitkára: kiemelte helyéről az első síndarabot, majd útjára engedte – vasutasul menesztette – a Pilisvörösvár és Esztergom közti vasútvonal átépítésének megkezdése előtti „utolsó vonatot”.

Az utasokat megnyugtatjuk: a vonatok egy hónapig még közlekednek, és a szakmunkákat sem hagyják kubikoló államtitkárokra. A hozzávetőleg húszmilliárd forintos beruházás kivitelezői a következő hetekben vonulnak fel az építési területen, a vonatok csak a vágányzár június 16-i elrendelése után állnak le. Ezt követően a vasúttal párhuzamos zsúfolt közutakon közlekedő vonatpótló buszokkal lehet utazni.

Pilisvörösvár és Piliscsaba között a Szemafor Konzorciumé a pálya. Az A-Híd Építő Zrt. vezetésével a Vasútépítők K . és a Wiebe GmbH 10,4 milliárd forintért építkezik majd. Ki kell cserélniük az egyvágányú vonalszakasz sínjeit, és két kilométeren egy második vágányt is kiépítenek. A kitérő lehetővé teszi majd, hogy az egymással szemben közlekedő vonatok megállás és várakozás nélkül kerüljék ki egymást. A reggeli és a délutáni csúcsidőben a szerelvények 15 perces követési idővel, ütemes menetrend szerint közlekedhetnek majd. Piliscsaba és Esztergom között a vasútépítők csapatuk tagjain nem, csak a posztokon változtattak. Az Inflexió Konzorcium néven pályára lépőket a változatosság kedvéért itt a Vasútépítők K . vezeti, az A-Híd Építő Zrt. és a Wiebe GmbH csapattag. Munkájukért 8,7 milliárd forintot számláznak majd.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.