A Közgép építi az M86-ost
A beruházást 2010 októberében az első Orbán-kormány kedvenc útépítő cégeként emlegetett Vegyépszer Zrt. konzorciuma nyerte el. A társaság azonban az építkezéssel nem jutott sokra, 2011 tavaszán pénzügyi nehézségei miatt csődvédelembe menekült, és feladta a projektet. Csaknem nyolcmilliárd forintos szerződését tavaly júliusban bontották fel, és az állami beruházó új kivitelező keresésébe fogott. Az M86-os megépítése olcsóbb lett az új közbeszerzési eljáráson. A NIF közbeszerzési eljárását aMagyar AszfaltKft. vezetésével a Szombathely MK 86 Konzorcium nyerte. A lapunkhoz eljuttatott közlemény szerint a Szombathely és Vát között munkába álló útépítők csapatában a konzor cium vezetője mellett a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. kapott helyet. Bár az ár alacsonyabb, arról egyelőre nincs hír, hogy az építési területen a korábbi építők milyen értékű munkát végeztek el.
Az építkezés a tervek szerint május végén kezdődhet meg. Szombathely és Vát között 6,2 kilométeren új nyomvonalon, három kilométeren pedig melléépítéssel kétszer kétsávos főutat alakítanak ki. A 9,2 kilométer hosszú útszakasz a gyorsforgalmi utakra érvényes paraméterekkel épül meg. A felújított útszakasz burkolata a korszerűsítés után 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek közlekedésére is alkalmas lesz.
Nagyot kaszált Simicska és Nyerges
Az állami hirdetők költéseinek köszönhetően kiemelkedően eredményes évet zárt tavaly a Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó Publimont. A közterületi cég 1,05 milliárd forintos adózott eredményt ért el 2011-ben – írja az Origo portál a cégbíróságon nyilvánosan elér hető dokumentumokra hivatkozva. A nyereséget a tulajdonosok osztalékként ki is veszik a cégből. Ez hatalmas növekedés ahhoz képest, hogy 2010-ben a Publimontnak csupán 340 millió forint volt az adózott eredménye, 2009-ben pedig még veszteséges volt.