Nyertes az ügyfél?

A pénzügyi válság terhe alatt sok gazdaság megrogyott ugyan, az új körülmények és a szükség számos pénzügyi és szerkezeti kihívás elé állította az elmúlt években a pénzügyi szolgáltatókat – írja a privát bankok működését tíz éve monitorozó Blochamps Capital legfrissebb tanulmánya. A nehéz piaci körülmények haszna immár kézzelfogható: a privát banki szolgáltatókat racionálisabb és magasabb szolgáltatási szintre törekvő működésre ösztönözte a válság, s ennek a folyamatnak idén az ügyfelek lehetnek a nyertesei. A tanulmány a társadalom felső, mintegy százezer fős rétegének vagyoni viszonyaira és pénzügyi viselkedésére vonatkozó mérések alapján prognózist is állít Illés Orsolya senior tanácsadó és Karagich István ügyvezető vezetésével.

Mint írják, a nemzetközi privát banki szektor még mindig nem heverte ki az általános érték- és bizalmi válságot, mely az iparágra telepedett, s mely nyomot hagyott a magyar privát banki piacon is. De a hazai szolgáltatókra nemcsak emiatt vár átalakulás, hanem azért, mert a piac 2010-ig bővült, tavaly azonban már ügyfél- és szolgáltatói oldalon is a telítődés jeleit mutatta. A Blochamps várakozása szerint rövid és középtávon a hazai piac koncentrálódása várható.

– Azok a szolgáltatók lesznek az igazi nyertesek, akik komplex termékkört kínálnak az ügyfelekkel együtt gondolkodva – véli Karagich István. Ügyféloldalon újra előtérbe kerül az a szempont, hogy adott ügyfélre mélységében is kellő figyelmet, időt és energiát fordítson tanácsadója, rugalmasságot és minőségi kiszolgálást biztosítva. A vagyonos ügyfeleket kiemelten kezelő piaci szereplők eddig is nagy száma azonban várhatóan nem növekszik – írja az előrejelzés. (Munkatársunktól)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.