Kártyával limitálhatják a munkaadók a dolgozók beszélgetéseit?

– Nem érintheti hátrányosan a vállalat és ügyfelek közötti kommunikációt a bevezetendő telefonadó –mondták egybehangzóan az általunk megkérdezett vállalatok, amelyek call center szolgáltatást nyújtanak. Nevét azonban egyik vállalat képviselője sem kívánta adni a nyilatkozathoz, arra hivatkozva, hogy egyelőre nem ismertek előttük az új adó pontos szabályai, így annak végrehajtásáról és hatásairól sem tudnak részletekbe menően beszélni.

Azt azonban az eddig megismertek alapján is ki merték jelenteni, hogy az ilyen típusú ügyfélkapcsolatokban nem várható komoly változás. Úgy gondolják, hogy egy esetleges visszalépés presztízsveszteséget okozna a szolgáltatást nyújtó cégek számára, ebből a szempontból tehát kényszerhelyzetben vannak. Ráadásul az emberek Magyarországon igénylik az ilyen jellegű személyes segítséget, s ha nem kapják meg azt, amit elvárnak, akkor más cégekhez vándorolhatnak.

Megoldás lehetne, ha más típusú hálózatokra sikerülne átterelni a partnereiket. Elsősorban az internetalapú telefonálás jöhet szóba, ám a hazai internet-, de még inkább az okostelefon-penetráció ezt ma még nem teszi lehetővé. A szemléleten is sokat kellene változtatni, ami nem megy egyik napról a másikra. Sok esetben még azok is a telefont használják az ügyeik elintézésére, akiknek egyébként az internetalapú telefonáláshoz biztosítva van az infrastruktúrájuk.

A cég alkalmazottjainak telefonköltsége is fejtörést okoz. Közös a véleményekben, hogy nem lenne „fair”, ha az üzleti, vállalati hívások hamarosan megjelenő pluszterheit az alkalmazottakra hárítanák.

Az már más megítélés alá esik, hogy ezeket a telefonokat nemcsak a munka céljából használják, hanem magánjellegű hívásokat is bonyolítanak róluk. A megkérdezett ipari és hitelintézeti profilú vállalatok úgy vélték, itt muszáj lesz változásokat bevezetni. Elképzelhető, hogy egyes helyeken a benzinkártyákhoz hasonló rendszer épül ki – hangzott egy vélemény –, vagyis a munkaadó bizonyos célokra lebeszélhető „csomagokat” ad ki.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.