Dióhéjban

30 millió forint az E.ON Családi Foci programjára

Harmadik éve működik az E.ON Családi Foci program. Tokod, Szarvas, Szombathely, Tárkány, Ófehértó, Makó mellett még számos település indul a pályázaton. A E.ON-program sok családnak, gyereknek ad lehetőséget a közös sportolásra, egészséges életmódra országszerte. Az E.ON most újabb pályázatot indít. A lehetőséget továbbra is futballklubok és egyesületek vehetik igénybe 30 millió forint keretösszegig. Az eddig kétszer kiírt Családi Foci pályázat megvalósult programjai, a résztvevők lelkesedése és a program népszerűsége bizonyítja, hogy sokan gondolják úgy: az E.ON eredeti elgondolása – hogy a foci családokat összetartó erő is lehet – valósággá vált. A Családi Foci programban az E.ON eddig összesen 90 millió forinttal támogatta országszerte a pályázókat. A program 2009-ben indult, akkor 30 millió forint értékű sportszercsomagot kapott több mint 720 magyar iskola. Ezt a programot fejlesztette tovább a vállalatcsoport, így 2010 és 2011-ben két pályázati körben, összesen 60 millió forintot kaptak önkormányzatok és fociklubok, egyesületek erre a célra. Az önkormányzatok 1,5 millió Ft-os támogatásra pályázhattak az általuk kidolgozott koncepció alapján, a fociklubok és egyesületek 3 millió Ft-ból valósíthatták meg a pályázatukban szereplő, helyi igényeket is figyelembe vevő, családokat sportolásra, közös focizásra buzdító programokat. „Két éve járjuk az országot, mind a 28 helyszínen személyesen is részt vettünk az előző pályázatok nyerteseinek rendezvényein. Azt gondolom, hogy az E.ON-nak érdemes volt elindítania a programot, mert mind a gyerekek, mind a felnőttek remekül érzik magukat a rendezvényeken” – nyilatkozta Vincze Ottó labdarúgó, a Családi Foci program nagykövete, aki szakértőként is segíti a pályázatot. Az idei új pályázat beküldési határideje május eleje, és az olimpia és a sportláz évében a nyertesek nyár elejétől már indíthatják a lassan hagyománnyá növő Családi Foci programokat országszerte.

Világmozgalom: Föld Órája

A Föld Órája mozgalom keretében 2012. március 31-én este ismét elsötétült bolygónk. A Magyar Telekom a program hazai megjelenése óta aktív közreműködője a  kezdeményezésnek. Idén számos T-Pont üzlet és az [origo] portál elsötétítésével, valamint a budapesti programot színesítő koncert támogatásával járul hozzá a Telekom az akció sikeréhez. A Magyar Telekom a hazai nagyvállalatok közül elsőként csatlakozott a Föld Órája kezdeményezéshez még 2008-ban, hogy segítsen felhívni a figyelmet a klímaváltozás veszélyeire, az energiatudatosság fontosságára. Az idei Föld Órája esemény kapcsán a Magyar Telekom azt a vállalását emelte ki, hogy csoportszinten 20 százalékkal csökkenti a CO2 -kibocsátást 2015-re. A vállalat klímavédelemhez kötődő beruházásai is bizonyítják, hogy a téma a Magyar Telekom életében se csupán ebben az egy órában van jelen, ez a vállalat fenntarthatósági stratégiájának egyik kulcseleme. 2011-ben a vállalatcsoport elektromosenergia-szükségletének már közel 23 százalékát megújuló energiaforrásból fedezte. A magyarországi Tesco áruházak is csatlakoztak a Föld Órájához, amelynek keretében március 31-én este fél kilenctől egy órára csökkentették hipermarketjeik világítását, és a külső reklámfelületeiket teljesen elsötétítették. Előzetes számítások szerint ez összesen mintegy 1203 kWh áram megtakarítását és 489 kilogrammal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást jelent. Működésük egyik elsődleges célja, hogy 2020-ra áruházaik összes károsanyag-kibocsátását 50%-kal csökkentik a 2006-os bázisévhez viszonyítva.

MoKi megérkezett

Magyarországon is elindította a Daimler AG a MobileKids elnevezésű közlekedésbiztonsági programját, a MoKit. A MoKi program Magyarországon egy jótékony célú árveréssel indul: a Mercedes-Benz a Kecskeméten gyártott első Mercedes-Benz B-osztály aukciójából befolyó teljes összeggel a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat munkáját támogatja. A jótékonysági árveréssel egy időben a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat és partnerei, a Mercedes-Benz, valamint az ORFK-OBB közös, közlekedésbiztonsági témájú rajzpályázatot is hirdet 4–14 év közötti óvodás és általános iskolás diákok részére. A versenybe bármilyen, közlekedéssel kapcsolatos rajzzal lehet nevezni. A legjobb alkotást beküldő 5 óvodás, 6 általános iskolás résztvevő egyéni díjazásban részesül. Az a négy oktatási intézmény (1-1 budapesti és vidéki általános iskola és óvoda), ahonnan – a tanulói létszám arányában – a legtöbb és legfigyelemreméltóbb egyéni alkotás érkezik be, intézményenként 200 000 Ft szabadon felhasználható pénzjutalmat kap.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.