Dióhéjban

Fenntartható fejlesztés: mikor „zöld” a telefonunk?

A Vodafone egy teljesen új megközelítéssel, az úgynevezett Ökobesorolással segíti ügyfeleit egy-egy új mobiltelefon választásakor. A besorolást először a holland ügyfelek hasznosíthatták, de a tervek szerint minden Vodafone-országban, így elsők között áprilistól Magyarországon is láthatják a fogyasztók, hogy a telefonok milyen kategóriába tartoznak a fenntartható gyártás szempontjai alapján. Összesen 162 kritérium alapján dől el az osztályzat.

Figyelembe veszik, hogy a gyártó cég milyen intézkedéseket tesz a környezet megóvása érdekében. A Vodafone az Öko-besorolással szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a környezettudatosság a telekommunikáció világában is megvalósítható. Ennek ékes bizonyítéka az e-számla is. A környezetbarát e-számla választásával több tonna felesleges papír kinyomtatása kerülhető el.

Segítség a Démétér Háznak

Az Egyesített Szent István és Szent László Kórház Démétér Háza kiemelt jelentőségű a hátrányos helyzetű hozzátartozók számára, hiszen térítésmentesen fogadja be a kórház csontvelő-transzplantációs osztályán kezelt kis betegek családját. A kórház és alapítványa mindent megtesz annak érdekében, hogy a náluk eltöltött időt a lehető legkellemesebbé tegye korlátozott anyagi lehetőségein belül. Ebben a törekvésben nyújtott segítő kezet az Ernst & Young, amely önkéntes kollégái segítségével saját játszóteret és parkot épített a kórháznak. A szakértők irányításával dolgozó 120 önkéntes munkája, valamint az Ernst & Young közel hatmillió forintos adománya eredményeként a Szent László Kórház játszótere megújult. Az elmúlt négy évben az Ernst & Young dolgozói közel 3500 munkaórát szántak arra, hogy kórházi játszótereket élesszenek újjá. Az eddig összesen több mint 20 millió forintos adomány segítségével a Szent László Kórház mellett két XIII. kerületi óvoda, a Tüzér utcai Gyermekkert és a Petneházy utcában működő Napraforgó tagóvoda, valamint a Heim Pál gyerekkórház játszóterét korszerűsítették a modern játékokkal.

Beszélünk-e a közösségi befektetésekről?

A Magyar Adományozói Fórum 2011 végén végzett kutatása során arra kereste a választ, hogy milyen szempontoknak kell megfelelnie a vállalati támogatásokról szóló híreknek, hogy bekerülhessenek a szerkesztőségi tartalomba. A támogatási programokhoz kapcsolódó tevékenységek nagyon sokrétűek, eltérő módon közelíthetők meg mind a vállalatok, mind a média oldaláról. A felmérés szerint hazánkban a média ma még legfeljebb ismeretterjesztő szerepet tölt be a vállalati támogatási programok közvetítésénél. Ugyanakkor sokan vélik úgy, hogy a jelenleginél proaktívabb megközelítésre lenne szükség, és a médiának akár példamutató, kezdeményező szerepet is fel kellene vállalnia. A vállalatok leggyakrabban környezetvédelemre vonatkozó programokról adnak hírt, vagy a pénzbeli támogatásokról, míg a vállalati önkéntességről szóló híradások csak ritkán fordulnak elő. Az olvasók preferenciáit tekintve az egészségügyet és az oktatásügyet érintő kezdeményezéseket övezi a legnagyobb érdeklődés. Bár az olvasók többsége nyitott a vállalati támogatások iránt, a társadalmi befektetési programok bemutatására mégsem közérdekű hírként, hanem önreklámként tekintenek a média szereplői. A Magyar Adományozói Fórum egyesületi formában működő szakmai ernyőszervezet, amelynek elsődleges célja, hogy hazánkban is széles körben megismertesse és meghonosítsa a felelős közösségi befektetések professzionális módszereit.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.