Részenként adják el a brit Lufthansát
Ez ellen korábban a Virgin Atlantic emelt kifogást, azt hangoztatva, hogy a BMI megszerzésével az IAG indokolatlanul nagy versenyelőnyhöz jut London legnagyobb forgalmú repülőterén a Heathrow-n. Az IAG a masszívan veszteséges BMI-ért az eredetileg kalkulált 172 millió fontnál kevesebbet fog fizetni, ugyanis nem veszi át sem a BMI részét képező fapados BMIbabyt, sem a helyi járatokat üzemeltető BMI Regionalt. Iparági becslések szerint így akár 60-80 millió fonttal is csökkenhet majd a korábban megállapított 172 millió fontos vételár. A két kisebb légitársaságot a Lufthansa megpróbálja külön-külön eladni, de egyelőre komoly vevőt nem talált rájuk. A tervek szerint a BMI-t beolvasztják a British Airwaysbe, és 2700 dolgozójából várhatóan 1500-at vesznek át.