Bővül az okostévék piaca
„Ebből a háztartási gépek piaca 170 milliárd dollárt tesz ki, itt hétszázalékos a bővülés. Globálisan tíz százalékkal 60 millió darabosra hízik az idén a tévék piaca. Ennek nyolcvan százalékát a legmodernebbnek és energiatakarékosnak számító LED televíziók adják. Az okostévék aránya a teljes értékesítésen belül hatvan százalékra nő” – fejtette ki Michael Zoller, a Samsung európai marketingigazgatója. A Philips a tévés fejlesztéseihez új céget hozott létre, a magyar gyártói háttérrel is rendelkező TP Vision vezetője, Maarten de Vries szerint a piac fejlődéséhez nyílt platformok, közös fejlesztések, s az okostévék köré épülő, a helyi tartalomfejlesztéseket végző gazdasági környezet szükséges.
„Az okostelefonok értékesítése az idén 25 százalékkal növekszik, míg tabletből várhatóankétszer annyit adnak el,mint tavaly. Az okostévék, a notebookok, a tabletek és az okostelefonok,mind-mind internetre csatlakozó eszközök, melyeket a felhasználók ugyanarra használnak, ezért ezek értékesítését összességé ben is mérik a jövőben. Ugyanakkor ma nem a növekedés a legfontosabb az elektronikai piacon, hanem a nyereségességet kell szem előtt tartani még akkor is, ha ezzel időlegesen lassul a szektor növekedése” – tette hozzá Rainer He cker, a Gfu elnöke. A világpiacot Ázsia és Dél-Amerika húzza fölfelé, Észak-Amerika és Európa stagnál, de míg az előbbi inkább a növekedés, addig az öreg kontinens a viszszaesés felé billen. A háztar tási gépek piacán Kelet-Európában növekedés tapasztalható, Magyarországon ötszázalékos bővülést jeleznek az idei évre.