Kínában triplázna a kávéóriás

A Kínában jelenleg mintegy 10 ezer munkatárssal és 500 üzlettel rendelkező Starbucks 2015-re 1500 fölé szeretné növelni a vállalat üzleteinek számát – mondta Jonh Culver, a kínai és távol-keleti részleg vezetője.

Ehhez a vállalat tervei szerint több mint háromszorosára növelnék a munkavállalói létszámot. Kína a cég egyik legnagyobb sikersztorija. Nemcsak Kínában, de Ázsia csendes-óceáni régiójában is hatalmas a növekedési potenciál, a pénzügyi év első negyedévében az árbevétel 28 százalékkal, 166,9 millió dollárra nőtt, míg a működési bevételek 26 százalékkal, 57,8 millió dollárra nőttek.

Annak ellenére, hogy a növekvő költségekmiatt a cég jelentős áremelésre kényszerült Kínában – már többet fizetnek, mint az amerikaiak –, a fogyasztók nem pártoltak el a Starbucks kávéitól. Az Euromonitor International szerint a kínai kávéfogyasztás dinamikusan növekedhet tovább, 2011-ben például 20 százalékkal nőttek az eladások a 2010-es évhez képest, míg 2006-hoz képest 92 százalékos a bővülés mértéke.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.