Csillagvárosi ceremónia

Kilométerekről látszik a csillag, amely már nemcsak a márka, hanem a korábban inkább mezőgazdaságáról ismert város jelképe is. Piros, fehér és zöld színű autók a bejáratnál, napfényben csillogó jelvény a karosszériaüzem tetején, és szigorú protokoll a tegnap felavatott új gyár egész területén.

A magyar trikolórt jelképező három autó rendszámtábláján Kecskemét felirat hirdeti, hol készültek a legújabb Mercedesek, melyeket már sorozatban gyártanak. Kétpercenként gördül le a szalagról egy új autó, melyet jelenleg öt-hat színben és több száz változatban gyártanak.

Orbán Viktor miniszterelnök egy már Kecskeméten készült Mercedest vizsgál. Nem segített az adatokon
Orbán Viktor miniszterelnök egy már Kecskeméten készült Mercedest vizsgál

Dieter Zetsche, a Daimler-konszern elnöke bejelentette, hogy a magyarországi üzemben gyártják majd a Mercedes-Benz új kompaktautó-generációjának egy további modelljét is, a négyajtós kupét, az üzem fejlesztése során pedig a dolgozói létszámot a mostani 2500-ról több mint háromezerre növelik. Lapunk információi szerint ezzel és a második műszak bevezetésével 250 ezerre nő a termelés az egyébként évi 300 ezres kapacitású üzemben. Zetsche szerint a következő tíz évben négymillióval bővül a kompakt autók piaca, és ebből jelentős részt akar kihasítani a Mercedes. A kecskeméti gyár rugalmasan dolgozik, és jó minőségű terméket gyárt. A B osztály rendelésállománya meghaladja a százezret.

A német konszern egy év alatt világszerte 260 ezerről 271 ezerre növelte alkalmazottai számát. Jelentős előny a magyar gazdaságnak a telephely kiválasztása: a gyárépítési munkák több mint 90 százalékát magyar cégek nyerték el, és a gyár üzemeltetésével kapcsolatban is további lehetőségek jutnak a helyi vállalkozóknak, szolgáltatóknak és iparosoknak. Az új kompakt autók gyártásához szükséges alapanyagokra 17, magyarországi telephellyel rendelkező beszállító nyert el több százmillió eurós megrendeléseket.

– Nem kisebb innováció, mint az automobil kötődik a márkához, és tévedtek azok, akik azt jósolták, hogy a ló nélküli kocsi munkanélküliséget okoz – mondta a magyar miniszterelnök az avatási ceremónián. Orbán Viktor szerint a nagy változásokat nem lehet feltartóztatni, Benz találmánya megújította a világot, mely ismét átrendeződik, és Európának is változnia kell. Ennek kulcsa Németország és Közép-Európa együttműködése. A németek mindig szívesen látottak Magyarországon, Németország szövetségesünk, melytől nem irigyeltünk soha semmit – fogalmazott. Hozzátette: az autógyártásnak fontos szerepe van a magyar gazdaságban, mely nemcsak egy új gyárat, de kutatási és fejlesztési tevékenységet, valamint megújult szakképzést hozott.

A német konszern 2008. június 18-án jelentette be, hogy Kecskemétet választotta 800 millió eurós beruházással felépülő új gyárának helyszínéül. A magyar állam 22 milliárd forinttal támogatta a 2500 munkahely létrehozását, de ennél nagyobb lehetőséget jelent az autógyár, mert a beszállítók által hosszabb távon további nyolcezer embernek jelenthet megélhetést. A 441 hektáron fekvő komplexumban teljes a vertikum: a lemeztekercsekből helyben préselik a karosszériaelemeket, melyek hegesztés és fényezés után kapnak német motort és sebességváltót.

Az első kecskeméti autó, a B modell premierjét tavaly szeptember 13-án tartották Frankfurtban, idén márciusban pedig Genfben a nagyközönség már a következő kecskeméti modellt is láthatta: a B osztály után az új generációs A modell több változata is készül majd Rastatban és Kecskeméten. A kompakt Sports Tourer B osztály tervezésében a cég németországi dizájnközpontjának magyar munkatársa, Németh Gábor is részt vett. Az első magyar B Mercedesből a legolcsóbb változat közel hétmillió forintba kerül. Ingo Fröchlich, a márka magyarországi forgalmazójának igazgatója szerint a Kecskeméten készült modell megdobhatja a Mercedes forgalmát. Erre szükség is van, mert a Datahouse adatai szerint a B osztályból tavaly csak 66-ot helyeztek forgalomba, miközben 2008-ban még 180-at.

Jól megy a szekér

A Daimler-konszern tavaly 2,1 millió gépkocsit gyártott, a Mercedes-Benz Cars részlege 1,36 millió Mercedes-Benz, Smart és Maybach márkájú személyautót értékesített, 77 ezerrel többet, mint az eddigi rekord 2007-es évben.

A Mercedes márkájú modellekből 2011-ben 1,26 millió kelt el, ami nyolcszázalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest, és ennyivel haladja meg a 2007-es rekordot is. A Daimler 2011-es forgalma 106,5 milliárd euró, nyeresége 8,8 milliárd euró volt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.