A városi miniautókra koncentrálnak

A Volkswagen (VW) a városi mini autók szegmensében próbál piacot hódítani Magyarországon is az idén. Az importőr Porsche Hungaria arra számít, hogy az átlagos, 12 százalékot meghaladó piaci részarányát ezen a piacon is rövidesen el tudja érni új modelljével, az up!-pal. A német márka az utóbbi években gyakorlatilag nem volt jelen a minik között.

Ebben a kategóriában a Suzuki Splash áll az élen mintegy 35 százalékos részaránnyal, és meghatározó szereplő még a FIAT Panda is 30 százalékkal. Hasonló eredményt egyetlen más gyártó sem tud felmutatni, többségük 10 százalék alatt részesedik. Az eggyel nagyobb kategória, a kisautók szegmense tavaly már növekedni tudott Magyarországon, a 11 907 eladott autó 3,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Ebben a kategóriában viszont már a VW Polója vezet 15,6 százalékos részesedéssel, ami 0,8 százalékos bővülést is jelent. A mezőny ebben a kategóriában szorosabb: a 10 százalékot elhagyja a Ford Fiesta 12, a Seat Ibiza 11,4, valamint az Opel Corsa 11,3 százalékkal. A Datahouse cég adatai szerint tavaly az év egészében 45 094 darab új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, a piac a 2010. évi mélypont után 2011-ben már 3,7 százalékkal bővült.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.