Zuhanással kezdődött az év

Már az első hónapban bejöttek a negatív előrejelzések: januárban hét százalékkal kevesebb új személyautót helyeztek forgalomba az Európai Unióban és az EFTA-országokban. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint idén januárban 1,003 millió új személyautó kelt el ezekben az államokban, ami 6,6 százalékos visszaesés. Ha csak az EU 27 tagállamának piacát nézzük akkor még nagyobb, 7,1 százalékos a csökkenés. Mindez egyébként Olaszország esetében azt jelenti, hogy csupán 137 ezer új autó talált gazdára, ami az 1985-ös szintnek felel meg.

A legnagyobb piacok, Németország, valamint az Egyesült Királyság teljesítménye is csak stagnálást mutat. Az új tagországoknál összességében továbbra is növekedés tapasztalható: az itt elkelt 62 ezer autó 19 százalékkal haladja meg a tavalyi januárit. A kisebb piacok közül kiemelkedő időszakot zárt ugyanakkor Románia és Lettország, előbbi 86, utóbbi 44 százalékos növekedéssel. Januárban ötezer új személyautó kapott magyar rendszámot, ami Datahouse adatai szerint 44 százalékkal több a tavalyi év azonos időszakánál, ám a növekedés motorja a késleltetett forgalomba helyezés volt: sokan decemberben megvették és kifizették autójukat, ám a rendszámozással kivárták az idén már alacsonyabb regisztrációs adókat.

A legnagyobb európai forgalmazó továbbra is a VW Csoport, mely a bázisnál januárban 1,6 százalékkal többet, 240 ezer új autót értékesített. Továbbra is jól futnak a dél-koreai márkák: a Kia 31 százalékkal, a Hyundai 17 százalékkal növelte eladásait.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.