Újra repülBudapestről az ír fapados

London,Dublin és Bologna felé jelentősen csökkenhet a repülőjegyek ára azt követően, hogy áprilistól elindítja új járatait a Ryanair, mely a három városon kívül Bristol és Birmingham felé repül még Budapestről.

Az ír cég nemcsak hogy visszatér Ferihegyre, de e két útvonalon versenyez a Wizz-Airrel, amely évente 1,4 millió utast szállít a magyar fővárosból. A verseny London felé lesz a legnagyobb: a Ryan air a városhoz közelebbi Stansted reptérre jár majd, a WizzAir és az Easyjet Lutonra üzemeltet járatokat, utóbbi és a Malév a Gatwickre is jár, míg a British Airways a Heathrow légikikötőbe szállítja az utasokat. A közép-európai diszkont-légitársaságnak a Ryanair a lengyel piacon is nekimegy: bázist nyitottak Krakkóban, és tegnap Wroclawban is új járatok indítását jelentették be.

Az ír fapados egyelőre nem állomásoztat gépeket Budapesten, öt célállomásával azonban így is kétszázezer utast repít majd évente, s becslések szerint ennyi vendégéjszakát generálnak a hazánkba érkező utasok a magyar szálláshelyeknek. Nem csoda, hogy a Magyar Turizmus (MT) Zrt., valamint a Budapest Airport közel egy évet dolgozott a cég visszacsábításán, amely mintegy másfél éve a magas navigációs díjak miatt vonult ki. Most sokkal jobb ajánlatot kaptak, köszönhetően annak, hogy a Budapest Airport az új járatok nyitását ösztönző kedvezményrendszerével, míg az MT légimarketing alapjának lehetőségeit kihasználva leszorította a tarifát. A Ryanairnek más országokban a helyi turizmusért felelős marketingcégek fizetni is szoktak, hogy indítson járatot, Magyarországon azonban ez a modell nem működik. Az MT ugyanakkor szakértelemmel, s helyi marketingtevékenységgel tudja elősegíteni, hogy a gépeken legyen elegendő utas.

Az 1985-ben alapított légitársaság flottája jelenleg 275 Boeing– 737-es repülőgépből áll, ám az év végére meghaladja majd a háromszázat. E cég lehet az első európai vásárlója a kínai C919 repülőgépnek, amely a tervek szerint 2016-ban száll fel először. A vezérigazgató nem titkoltan azt várja az új modelltől, hogy újabb árengedményekre vagy még innovatívabb gépek fejlesztésére sarkallja az Airbust és a Boeinget.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.