Piacon az új orosz népautó

Tovább növeli részesedését az egyre nyereségesebb orosz AvtoVAZ részvénytársaságban a Renault-Nissan.

– Nyereséges évet zártunk, és az is jó hír, hogy tovább bővítjük kapcsolatainkat a francia-japán Renault-Nissan autóipari konszernnel, amelytől nemcsak tőkét, de új technológiákat is kapunk – nyilatkozta az orosz AvtoVAZ elnök-vezérigazgatója. Igor Komarov azt is bejelentette, hogy az aláírásra kész szerződés értelmében a Renault-Nissan Szövetség 25 százalékról 50-re növeli részesedését, amire már áldását adta a két fő részvényes, a Trojka Dialog és az állami tulajdonú Russian Technologies Corporation. A Renault 2008-ban 1 milliárd dollárért vásárolt 25 százaléknyi részvényt az AvtoVAZ-ból. A tőkeinjekció eredményeként folyamatosan nőtt a termelés a Lada-gyárban, ahol 2010-ben 1,21 millió, 2011-ben 1,3 millió autó készült. A Renault-Nissan és az AvtoVAZ célja, hogy öt éven belül 40 százalékos részesedést szerezzen az orosz piacon, és hogy 1,6 millió autót készítsen Togliattiban, amely ezzel a világ legnagyobb kapacitású telephelye lehet. Kemény a lecke, mert 2011-ben először fordult elő, hogy az oroszországi gyártású autók között több volt a német, francia, japán és dél-koreai, mint a hazai márka.

Az Európai Üzleti Egyesülés (AEB) adatai szerint az orosz piacon 2011-ben 2,7 millió autó kelt el, ami 40 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Minden harmadik új kocsi az AvtoVAZ terméke volt, ebből 600 ezer Lada márkájú, a többi Renault- és Nissan-jelvényes. Az orosz piacon még mindig a Lada Kalina a legnépszerűbb modell, második a Priora, harmadik a Samara, majd a klasszikus kockamodell-trió (2014–2105–2107) következik. Hamarosan változhat a sorrend, mert januárban a szalonokba kerül a Granta, mely háromféle változatban készül: az 1,6 literes benzinmotoros ára 219 ezer rubel, ami átszámítva 1,47 millió forintos árat jelent, és ha levonjuk az orosz kormány roncsprémium-támogatását, akkor 1,1 millió forintnyi rubelért hozzá lehet jutni. A legdrágább változatot Renault-motorral és Nissan automata sebességváltóval kínálják, ami átszámítva azért már kétmillió forint felett van. A Lada egyébként idén két WTCC-futamon, a Hungaroringen és a portugáliai Estorilben is indítja a Lada Grantát.

Lada Granta
Lada Granta
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.