2011: kártyával is fizethet az okmányirodában!
Az okmányirodák, később más intézmények is csatlakozhatnak az új rendszerhez, így kártyával vagy mobilbanki alkalmazásokkal is ki lehet fizetni az ügyintézési díjakat – s ez, ahogy a kereskedelemben is, ingyenes. A 3,9 milliárd forintból, EU-támogatással létrejött rendszer azt is tudja majd, hogy a személyes megjelenéshez nem kötött netes ügyintézések során a weben is lehessen fizetni – már amennyiben a kereskedelmi bankok is csatlakoznak a rendszerhez. Három magyar kereskedelmi bankkal már tárgyalnak arról is, hogy rendszerhez csatlakozva az állampolgárok számára az elektronikus adófizetést is lehetővé teszik.
Az okmányirodákban is használható központi elektronikus fizetési és elszámolási szolgáltatást hozott létre a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ), a projektet az Európai Unió és a magyar állam 3,986 milliárd forint támogatásából valósították meg, a rendszert a Getronics Magyarország Kft. fejlesztette és építette ki. Kratochwill Péter, a KIFÜ elnöke elmondta: a szolgáltatást első lépésben az okmányirodák és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal veszi használatba.
A rendszer a próbaüzemet követően élesben június 4-től indul. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség hamarosan új pályázatot hirdet az elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez csatlakozni kívánó szervezetek számára. A központi fizetési szolgáltatást a Magyar Államkincstár üzemelteti, a rendszer pénzügyi szolgáltatója az OTP Bank Nyrt.
Rátkai Péter, a Getronics ügyvezető igazgatója elmondta, a projekt bekerülési költségének 70 százalékát az alvállalkozóként, beszállítóként dolgozó magyar cégek és szakemberek munkájának ellenértéke teszi ki.