Kiszervezés, spórolás
Pavel Kravec szerint ezeknek a járatoknak az új esztendőtől legalább önellátónak kell lenniük. A menetjegyek drágábbak lesznek, de csak azoknak, akik az indulás előtt a pénztárnál vásárolják meg. Akik hamarabb foglalnak, illetve interneten rendelnek, azok továbbra sem fizetnek többet, mint eddig, sőt bizonyos esetekben még olcsóbban kapják meg a jegyeket. A másodosztályú menetjegy ára egyelőre 22, az első osztályú pedig 33 euró lesz. Ha a vonat egy óránál többet késik, akkor az utas visszakapja a háromeurónyi pótjegy árát, kétórás késésnél amenetjegy árának a negyedét, s ha ennél is tovább tart az út, akkor a kifizetett összeg felét. Ugyancsak megtérítik az utasoknak a menetjegy felét, ha a vasúti kocsiban tizenöt foknál hidegebb, illetve harminc foknál melegebb lenne, s a szerelvényen máshol nem tudják elhelyezni őket.
Alexander Buzinkay, a ZSSK szóvivője elmondta, hogy ezekkel a komfortos járatokkal versenyképesek lesznek más közlekedési eszközökkel, egyúttal pedig ésszerűbben használják fel az ideihez képest tízmillió euróval kisebb, összesen 215 millió eurós állami támogatást. Az idei, 17 millió körüli veszteséget pedig márciustól előrelátha tóan további szárnyvonalak és kihasználatlan járatok megszüntetésével, valamint néhány vasútvonal magánosításával kívánják lefaragni. Decembertől már a RegioJet üzemeltet egy gyorsvonatpárt Zsolna (Zilina) és Prága között, jövő márciustól pedig ugyanez a cseh magántársaság indít járatokat aRévkomárom–Dunaszerdahely–Pozsony vonalon – csúcsidőben félóránként.